יחליף את דאבוש? שי בזק יכהן כחבר מועצת הרשות השנייה

מועמדתו אושרה על ידי ועדת שפניץ ■ הערכות: בזק, יחד עם עליזה לביא ואמנון נדב הם המועמדים העיקריים לתפקיד יו"ר המועצה

ועדת שפניץ אישרה אתמול (ד') את מועמדותו של שי בזק כחבר במועצת הרשות השנייה. אם לא יהיו שינויים בלתי צפויים, בתקופה הקרובה ימונה בזק לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה.

דובר משרד התקשורת סרב להתייחס לשמות מועמדים נוספים לתפקיד חברים במועצה החדשה של הרשות השנייה, שחלקם התפרסמו בכלי התקשורת, כמו העיתונאי אמנון נדב וד"ר עליזה לביא, כיוון שהוועדה "עדיין באמצע תהליך. הדובר הוסיף שחלק מחברי מועצה הנוכחית יישארו בתפקידם.

הרכב חדש

למרות שהדובר סירב לאשר את שאר השמות שאושרו, על פי הערכות המועמדים הנוספים לתפקיד יו"ר מועצת הרשות הם עליזה לביא ואמנון נדב.

שמו של נדב כמועמד מוביל אינו מפתיע, זאת לאור הניסיון הרב שצבר במהלך השנים בתחום התקשורת בארץ.

בעבר הוזכר נדב כמועמד לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, תפקיד שאליו מונה בסופו של דבר מוטי שקלאר.

בנוסף לשלושה, שנחשבים מועמדים מובילים לתפקיד, מתחיל להסתמן ההרכב החדש של מועצת הרשות השנייה במקום המועצה הנוכחית, שמסיימת את תפקידה בסוף חודש אוגוסט.

בין השמות שקיבלו את הטפסים לקראת ועדת שפניץ נמצאים גם השמות הבאים: יוסי אליטוב, יעקב שחם, טל אלכסנדרוביץ, אביהו מדינה, אילת גלילי, אייל מלובן ואמנון לורד.

15 חברים במועצה

הרשימה הסופית כוללת כאמור 15 מועצה אשר אחד מהם ישמש כיו"ר. יחד עם זאת, לא ברור לאיזו תקופה יתבצעו המינויים, שכן בטיוטת ההסדר של ערוץ 10, שפורסמה לאחרונה על-ידי משרדי האוצר והתקשורת, קיימת כוונה להקים את ברית המועצות - שתמזג בין מועצת הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין - כבר ב-2010.

מיזוג כזה שמתכונן במסדרונות משרדי הממשלה כבר תקופה ארוכה, ישנה את מבנה המועצה וימזג בין חברי המועצה מהכבלים והלוויין לאלה מהרשות השנייה.

מהלך זה של הקדמת ברית המועצות נובע גם מכוונה של משרדי האוצר והתקשורת להקל על זכייניות הערוצים המסחריים בכל הקשור לדמי זיכיון המשולמים לרשות השנייה והנאמדים בעשרות מיליוני שקלים בשנה המיועדים למימון התקציב. בנוסף, מטרה נוספת של איחוד בין הגופים השונים הוא הרצון לבצע רגולציה אחידה על כל שוק הטלוויזיה.