"מאיר פנים" תחלק כרטיסי מזון לחגים

המבצע הוא בשיתוף רשת, "גלובס", סלקאט ורבוע כחול ■ מדובר בכרטיס אלקטרוני ייחודי ואישי, לקניית מזון בכל סניפי רבוע כחול, שחוסך מהנזקקים את המבוכה של חלוקת חבילות המזון במרכזי הסיוע

כרטיס אלקטרוני חדש של עמותת "מאיר פנים" יחליף חלק מחבילות המזון לנזקקים המחולקות לקראת החגים.

ארגון "מאיר פנים" ביחד עם רשת רבוע כחול, זכיינית ערוץ 2 רשת, גלובס וחברת סלאקט יוצאים בסטארט-אפ חברתי חדש לקראת החגים. אלפי נזקקים יזכו לקבל כרטיס מזון אלקטרוני שיאפשר להם לרכוש ב-250 שקלים בכל סניפי הריבוע הכחול מוצרי מזון לחג, במקום לעמוד בתורים לסלי המזון המחולקים ע"י העמותות השונות.

לדברי רחל איבנבוים, מנכ"לית "מאיר פנים", "הכרטיס יאפשר לנזקק חווית קניה שוויונית וממזער את מעורבותה של העמותה בחייו. הוא יוכל לבחור את מוצרי המזון בעצמו ולשלם בקופה בעזרת אותו הכרטיס".

הכרטיס יאפשר רכישה של כל מוצרי המזון למעט סיגריות ואלכוהול. "מאיר פנים" תחלק את אלפי הכרטיסים על סמך רשימות של משפחות נזקקות מלשכות הרווחה העירוניות. לדברי איבנבוים, הנזקקים אף יקבלו הדרכה אישית מעובדות סוציאליות בלשכות הרווחה, שיעזרו להם לנהל את הוצאותיהם לחג בעזרת הכרטיס, ויתנו טיפים לקנייה. "אנחנו מסתייעים בלשכות הרווחה כדי שלא יקרה מצב שמשפחה מסוימת תשתמש בכרטיס לא בחוכמה, נניח - תוציא את רוב הסכום על חטיפים וממתקים במקום מוצרים לחג", מסבירה איבנבוים.

*איך דאגתם לכך שהכרטיסים לא ימכרו לגורמים לא רצויים, שלא יתקיים בהם מסחר?

איבנבוים: "על הכרטיס מופיע שמו ומספר הזהות של בעל הכרטיס. קיבלנו הבטחה מהרבוע הכחול שהקופאיות יבדקו את הכרטיסים מול תעודה מזהה, בדיוק כמו כרטיסי אשראי".

*נתקלתם בעבר בנזקקים שהובכו מפנייה למרכזי החלוקה?

"בודאי. זה מביך גם את הנזקק ולעיתים רבות גם את ילדיו שיודעים שהם מקבלים תרומות. בצורה זו יש לנזקק חוויית קנייה רגילה כמו כל אחד אחר. אבל הכרטיס פותר גם דבר נוסף: במקרים רבים המצרכים בחבילות לא מתאימים ספציפית למשפחה ספציפית, נניח שיש בה חולי סכרת, או הרבה ילדים, או זקנים - סל הקניות משתנה ממשפחה למשפחה, גם באוכלוסייה הנזקקת. הכרטיס החדש פותר גם את הבעיה הזו, וגם את עלויות השינוע והתקורה של אחסון החבילות".

רשת ו"גלובס" יסייעו בפרסום הכרטיס לטובת קבלת תרומות בכדי להגדיל את מספר הכרטיסים שיחולקו. רשת רבוע הכחול, שתכבד את הכרטיס בכל סניפיה, תעמיד גם מוקדי התרמה בקופות הסניפים.

הקהל הרחב מוזמן לתרום 10 שקלים באמצעות שליחת SMS עם הספרה 10 למספר 2747.