אלמנתו של סמי שמעון פתחה בהליך משפטי נגד מנהל העיזבון של בעלה

ההליך מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה בר"ג מזה מספר שבועות, אך הוטל עליו צו איסור פרסום ■ לשמעון אחזקות בטבע וביכין-חקל

האם צפוי מאבק ירושה נוסח הקרב על ירושתו של המיליארדר המנוח שאול אייזנברג, מסכסוכי הירושה הגדולים של העשור? אלמנתו של סמי שמעון, המיליארדר והפילנתרופ היהודי שנפטר במאי האחרון, מנהלת בימים אלו מאבק משפטי נגד מנהל העיזבון הזמני שמנהל את עיזבון בעלה. ההליך מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן מזה מספר שבועות, אך הוטל צו איסור פרסום גורף על פרטיו.

שמעון הותיר אישה, אנג'לה (53), ובת אלכסנדרה נעימה (24), וכן אח ואחות. מחמת בריאותו הלקויה פעל שמעון בשנתיים האחרונות להסדרת עיזבונו. הוא ערך צוואה שבה ציווה סכומי כסף גדולים לכמה מידידיו הבולטים ולאחיו, אך את עיקר הונו הוריש לאשתו ולבתו. בשנותיו האחרונות נע בין ישראל, בריטניה ופורטוגל. אלמנתו ובתו מתגוררות בבריטניה.

לאחר פטירתו, על פי הוראות הצוואה, מינה בית המשפט את השופט בדימוס, גל גוטזגן, כמנהל עיזבון זמני. לפני מספר שבועות התגלעה מחלוקת בין מנהל העיזבון לאלמנה, שהגיעה לארץ ושכרה את שירותיהם של עוה"ד רם כספי ורמי הדר. בתו של שמעון לא נכחה בישיבות במשרדו של כספי בשבועות האחרונים וככל הנראה אינה מעורבת במחלוקת באופן ישיר. גוטזגן מצידו פנה לעוה"ד שירה דונביץ' ויוסי בנקל, ראש מחלקת ליטיגציה במשרד ראב"ד-מגריזו, הידוע כליטיגטור לוחמני במיוחד.

שמעון, בן לסוחר אמיד מעיראק, היה בעל נכסים רבים אבל עיקר תהילתו באה מרכישת 4% ממניות טבע בשנות ה-80', כשהחברה נקלעה לקשיים, תמורת כמה מיליוני דולרים. כעבור כמה שנים מימש מחצית ממניותיו תמורת מאות מיליוני דולר.

בנוסף שמעון הינו הבעלים של חברת הפרדסנות יכין חקל, שרכש לאחר שקרסה ב-91'. כעבור שנה החל לנהל מאבקים מול המדינה בעניין הגדרת הקרקעות הרבות שבבעלות החברה, ודחף לכך שיוכל להפשיר את הקרקעות החקלאיות לבנייה. בסופו של דבר קיבל אישור לבנות עד 2010 בשטח שנמצא באזור קריית עתידים בצפון ת"א.

עוד החזיק שמעון ב-24% מחברת גאון אחזקות ותרם עשרות מיליוני דולרים בתחומים שונים של חינוך, רפואה ותרבות בארץ ובחו"ל. בנוסף, הקים שמעון חברות לשיווק נפט ולייצור פלדה בדרום אפריקה, פרויקטים של תשתיות בפורטוגל, בנייני משרדים בארצות הברית ובתי-מלון במערב אירופה. טרם מותו, דורג שמעון במקום ה-178 ברשימת עשירי בריטניה עם הון ונכסים בשווי 300 מיליון ליש"ט, למעלה מ-1.8 מיליארד שקל.