עוד מכה לציבור הנהגים: בספטמבר יתייקר הסולר ביותר מ-50 אגורות והבנזין ב-5-10 אגורות

הסיבה המרכזית להתייקרות היא העלאת המס (בלו) על הסולר בשיעור של כ-32 אג' לליטר וזאת במסגרת הרפורמה בה הוחלט להשוות את המס המוטל על סולר למס על הבנזין ■ העלאת המס הנוכחית אמורה להיות האחרונה במסגרת הרפורמה שהחלה עוד בשנת 2005

אחרי שמחירי הבנזין זינקו חדות בחודשים האחרונים בעקבות החלטת הממשלה להעלות את המס על הדלק, מגיע תורם של מחירי הסולר. ל"גלובס" נודע כי בתחילת חודש ספטמבר (ב-1 בחודש) צפויה התייקרות חדה של יותר מ-50 אג' לליטר במחירי הסולר בתחנות הדלק.

הסיבה המרכזית להתייקרות היא העלאת המס (בלו) על הסולר בשיעור של כ-32 אג' לליטר (38 אג' כולל מע"מ), וזאת במסגרת הרפורמה בה הוחלט להשוות את המס המוטל על סולר למס על הבנזין. בנוסף, צפוייה התייקרות של עוד 10-15 אג' במחירי הסולר בעקבות העלייה במחירי הנפט בעולם בשבועות האחרונים.

יצוין כי העלאת המס הנוכחית אמורה להיות האחרונה במסגרת הרפורמה שהחלה עוד בשנת 2005. יחד עם זאת, בעקבות החלטת הממשלה להעלות במאי האחרון את הבלו על הבנזין שוב נפתח פער במיסוי בין הסולר לבנזין.

מחיר הסולר לתחבורה אינו בפיקוח ממשלתי, וכל חברת דלק קובעת כיום את המחיר בתחנה בעצמה. מחיר הסולר נטו (אחרי הנחה) בתחנות הדלק עומד כיום על כ-5.40-6 שקל לליטר, ולאחר ההתייקרות הצפויה מחיר הסולר צפוי לחצות את רף ה-6 שקל לליטר.

בנוסף למחירי הסולר, נמשכת מגמת העלייה גם במחיר הבנזין. לפי המסתמן, צפויה עלייה של 5-10 אג' לליטר במחירי הבנזין וזאת בעקבות העלייה במחירי הנפט בעולם. מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בתדלוק בשירות עצמי עומד כיום על 6.29 שקל, ו-6.42 שקל בתדלוק בשירות מלא (ע"י מתדלקים), וזאת אחרי הוזלה של כאחוז בתחילת אוגוסט.

משרד התשתיות מעדכן את מחיר הבנזין ב-1 בכל חודש בהתאם לשינויים במחירי הדלקים באגן הים התיכון (שוק הייחוס של ישראל) ולשינוי בשער הדולר.התחשיב מבוסס על ממוצע המחירים בחמשת ימי העבודה האחרונים של החודש.