כץ הגדיל את תקציב הנגישות בתחבורה הציבורית ל-75 מ' ש'

"למדינת ישראל, שבה חיים מאות אלפי נכים, כתוצאה ממלחמות, פעולות איבה ותאונות, יש חובה ראשונה במעלה לדאוג לנכיה"

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, החליט להגדיל את תקציב הנגישות לנכים של התחבורה הציבורית ל-75 מיליון שקל, לעומת 50 מיליון שקל כיום.

בין הפרויקטים שיבוצעו ברשויות המקומיות: הקמת רמפות מיוחדות בתחנות האוטובוסים שיאפשרו כניסה וירידה קלה מהתחנה לאוטובוס, סימון מעברי חציה עבור נכים, הנמכת אבן שפה של מדרכות הסמוכות לתחנות האוטובוס ומעברי חציה והתקנת רמזורי שמע לאנשים עם ליקויי ראייה.

שר התחבורה ציין כי למעלה מ-70% מהאוטובוסים העירוניים של התחבורה הציבורית נגישים כיום לנכים ולאנשים עם מוגבלויות, ובתוך מספר שנים תהיינה גם כל תחנות האוטובוסים בארץ נגישות לנכים, כולל השילוט המציין את מספרי האוטובוסים.

לדברי כץ, ההחלטה להגדיל את תקציב הנגישות לנכים של התחבורה הציבורית נועדה להעניק לנכים שיוויון מלא. לטענתו, מדובר בפרויקט לאומי וחברתי חשוב ממדרגה ראשונה. "זכותם של הנכים לנהל אורח חיים סדיר ורגיל כשאר האוכלוסיה ובכלל זה גם בתחבורה הציבורית. כל מדינה נמדדת בין השאר ביחסה לנכים, ולמדינת ישראל, שבה חיים מאות אלפי נכים, כתוצאה ממלחמות, פעולות איבה ותאונות, יש חובה ראשונה במעלה לדאוג לנכיה", הדגיש כץ.

משרד התחבורה הקים צוות תכנון מיוחד שתפקידו להכין תוכנית לאומית להנגשת התחבורה הציבורית לנכים. בצוות חברים בין השאר מתכנני תחבורה, מהנדסי תנועה, מומחי שיקום וחברי עמותות נכים שונות. השר כץ קרא היום לכל ראשי הרשויות, המועצות המקומיות ומשרדי הממשלה הרלוונטים לקחת חלק בתוכנית משרד התחבורה ולפעול להקצאת חלקם בהנגשת התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלויות.