קבוצת קמן רכשה 50% מקבוצת אשרדן תמורת כ-6 מיליון שקל

ישאל מקבוצת קמן קיבלה אופציה למימוש העסקה עד דצמבר 2010 ■ קבוצת אשרדן מפתחת, מייצרת ומשווקת למגזרי תעשיה שונים מפעילים חשמליים ליניאריים על-פי פטנט שבבעלותה

קבוצת קמן אחזקות , שבשליטת רוני אלרואי, מרחיבה את פעילותה בתחום התעשייה. חברת ישאל, שבשליטת קמן, הודיעה היום כי חברה שבבעלותה חתמה על מזכר הבנות, על פיו תוקנה לה אופציה לרכישת 50% ממניות קבוצת אשרדן מידי מייסדה, אבירם ארבל.

האופציה ניתנת למימוש עד סוף דצמבר 2010. תמורת קבלת האופציה תשלם ישאל כ-6 מיליון שקל, מתוכם כ-1.5 מיליון שקל ייחשבו כהלוואה לאשרדן. במידה ותיבחר ישאל לממש את האופציה היא תעשה זאת באמצעות שחרור ארבל מ-50% מהערבויות שהועמדו על ידו לטובת פעילות אשרדן.

אבירם ארבל הייזם, המייסד וממציא הפטנט, ימשיך להוביל את החברה בשליטה משותפת עם קמן. עוד סוכם בין הצדדים, כי במקרה בו ישאל תחליט לא לממש את האופציה, יוחזר לה רכיב ההלוואה המסתכם בכ-1.5 מיליון שקל והיא תקבל לרשותה את הזכויות לשימוש בפטנט העולמי הרשום שבבעלות אשרדן, וזאת עד לסך כולל של כ-4.5 מיליון שקל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.

קבוצת אשרדן מפתחת, מייצרת ומשווקת מפעילים חשמליים ליניאריים על-פי פטנט עולמי רשום אשר בבעלותה. מוצרי קבוצת אשרדן, שהינם רכיבים מכניים מבוססי טכנולוגיה, מיועדים למגוון רחב של תעשיות, לרבות תעופה ותעשיות הביטחוניות, מערכות סולריות, טכנולוגית מים ותשתיות אנרגיה ועוד.

בכוונת אשרדן להיכנס לתחום של מוצרים סטנדרטים לשוק האוטומציה התעשייתית ולשווק את מוצריה דרך רשת רחבה של מפיצים ברחבי העולם. בכוונת החברה לפעול להענקת רישיונות שימוש בפטנט ליצרנים שונים, ובכלל זה לחברות בהחזקתה של ישאל.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות ויו"ר ישאל, אמר היום כי "רכישת 50% מאשרדן הינה חלק מיישום התוכנית להגדלת מנועי הצמיחה של חטיבת התעשייה של קמן. החברה מוכרת את מוצריה כבר כיום לשורה ארוכה של חברות תעשייתיות מובילות בתחומן, אשר לקמן יש פעילות עסקית באותם תחומים, ובכוונתנו למנף את הקבוצה באמצעות הפיכתה לספק של החברות הנכללות בזרוע התעשייתית של קבוצת קמן ושל לקוחותיהן בישראל ובחו"ל".