השותפות בקידוח "תמר" יגייסו מאות מ' ש' בשבועות הקרובים

דלק אנרגיה פרסמה תשקיף לקראת גיוס מאות מיליוני שקלים, ודור אלון מתכוונת לפצל את פעילות הקידוחים מפעילות הדלקים שלה

השותפות בקידוח "תמר" ממשיכות להיערך לגיוס המימון לפיתוח מאגר הגז הגדול במשק. דלק אנרגיה, המחזיקה בכ-31.25% מהזכויות בקידוח דרך האחזקה בדלק קידוחים ואבנר , פרסמה לפני מספר ימים תשקיף מדף לגיוס הון. דלק מתכוונת לגייס בשבועות הקרובים מאות מיליוני שקלים, ובוחנת בימים אלה את מבנה ההנפקה.

דלק אנרגיה פרסמה לאחרונה כי אבנר ודלק קידוחים , בניהולו של צבי גריפלד, אישרו למפעילת קידוח "תמר", נובל אנרג'י, לחתום על הסכמים לרכישת ציוד ושירותים לפיתוח השדה בעלות כוללת של עד 230 מיליון דולר לכל השותפים, עד שנת 2011. ישראמקו, המחזיקה בזכויות ל-28.75% מהקידוח, אישרה התקשרות לרכישת ציוד בהיקף של 160 מיליון דולר בלבד.

גם דור אלון שבשליטת דודי ויסמן, המחזיקה בזכויות ל-4% מקידוח תמר דרך האחזקה בדור-גז, נערכת לגיוס הון עתידי. החברה מתכוונת לפצל את האחזקה בקידוח מפעילות הדלקים ותחנות הנוחות שלה, וליצור שותפות שלתוכה יוכנסו הזכויות בתמר. החברה בוחנת מול רשויות המס את מתווה השינוי האמור, שנועד לאפשר גיוסי הון עתידיים ישירות לשותפות, לצורך פיתוח תגליות הגז ב"דלית" ו-"תמר".

לצורך כך, מקיימת דור אלון בימים אלה פגישות עם משקיעים מוסדיים, לקראת הנפקת אג"ח בהיקף של עד 250 מיליון שקל. האיגרות זכו לדירוג A2 מצד מידרוג, שמציינת בשיקוליה כי לחברה שיעור נמוך של הפרשה לחובות מסופקים ביחס לענף, הנובעת מניהול שמרני של סיכוני אשראי.

קצב הפקה גבוה מההערכות

בתוך כך, הולכת ומתגבשת תוכנית הפיתוח של מאגר "תמר", שמטרתה להתחיל בהפקת הגז מהקידוח כבר ב-2012.

ממצגת שקיימה נובל אנרג'י למשקיעים בחודש שעבר, עולה כי בשלב הראשון יעמוד קצב הפקת הגז הטבעי על לפחות 6 מיליארד מ"ק (BCM) בשנה (600 מיליון רגל מעוקב ביום), בדומה לקצב ההפקה המקסימלי בשדה הגז של ים תטיס שבשליטת נובל ודלק מול אשקלון.

מדובר בקצב הפקה גבוה משהעריכו בענף הגז לשלב הראשון בתוכנית הפיתוח. בשלב השני, מתכננות השותפות להעלות את קצב ההפקה לכ-8 מיליארד מ"ק בשנה. כפי שפורסם לראשונה "בגלובס", עלות פיתוח מאגר "תמר" נאמדת בכ-2 מיליארד דולר.

יצוין, כי קצב זרימת הגז מהבארות בשדה "תמר" צפוי להערכת נובל להיות גבוה בכ-50% מבים תטיס, ולהגיע לכ-150 מיליון רגל מעוקב ביום, עובדה שתסייע לשותפות להקטין את עלויות הפיתוח. השותפות כבר קדחו שתי בארות עד כה, שישמשו גם להפקה, ולפי הערכות יידרשו לקדוח עוד שתיים-שלוש בארות.