ביל גרוס: "שוק הדיור לא יוביל את ארה"ב לסוף המיתון"

"שוק הדיור לא יכול להוביל אותנו לצמיחה ולא משנה מה המספרים של מדד קייס-שילר מציינים" ■ "אם אתה ילד שוק פרי, זה הזמן להתבגר. זה הזמן להבין שדברים השתנו וכי הם ימשיכו להשתנות בשנים הקרובות"

ביל גרוס, מנהל ומייסד קרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו (PIMCO) הביע היום את דעתו כי "שוק הדיור לא יוביל את ארה"ב לסוף המיתון". הדברים נכתבו בסקירה החודשית באתר פימקו.

"דפוסי הצמיחה של הכלכלה העולמית משתנים לאחרונה שנוצרה אחרי המשבר הפיננסי הגלובלי, בשל ירידת המינוף, הידוק הגלובליזציה והרחבת הרגולציה. ה'בום' בשוק הדיור הוביל לשוק דיור מרושש ושבור", כתב גרוס. "שוק הדיור לא יכול להוביל אותנו לצמיחה ולא משנה מה המספרים של מדד קייס-שילר (מדד חודשי מקובל להערכת שינויים במחירי הנדל"ן למגורים בארה"ב, ה.ק.) מציינים".

"הנכסים, שהפכו למוצרים פיננסיים באמצעות מערכת צללים, הובילו לעידן של זמינות אשראי וריבית נמוכה, מה שגרם לחיים קלים ובזבזניים", כתב גרוס. "המצב כעת מתחיל להשתנות, ללא היכר".

בסיכום הדברים ציין גרוס כי "אם אתה ילד שוק פרי, זה הזמן להתבגר ומהר. זה הזמן להבין שדברים השתנו וכי הם ימשיכו להשתנות ב-10 עד ה-20 שנים הקרובות".