שתי מתמודדות נותרו על רכישת קרליין: פלסאן וקבוצת דנשר-עלבד

הנהלת לוריאל העולמית לא אישרה לשלוחה הישראלית של לוריאל לרכוש את קרליין * בעלי דנשר: "כרגע הפער הוא של עשרות מיליוני שקלים"

שני גורמים בלבד נותרו בהתמודדות על חברת קרליין: חברת פלסאן של קיבוץ סאסא, והחברות דנשר ועלבד, שהגישו הצעה משותפת - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי הנהלת לוריאל העולמית לא אישרה לשלוחה הישראלית של לוריאל לרכוש את קרליין. קודם לכן אישרה חברת פריגו את התקדמות המגעים עם חברת לוריאל, למרות שזו לא הגישה כל הצעה רשמית לרכישת קרליין.

במקביל, יופסק ככל הנראה המו"מ עם חברת יוניליוור על רכישת קרליין לאחר שהתברר כי יוניליוור מבקשת לרכוש את פעילות המותגים בלבד, ללא המפעל.

חברת קרליין, המפתחת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה, היא חלק מפריגו ישראל (לשעבר אגיס). החברה הועמדה למכירה על ידי החברה האם שמעוניינת להתמקד בעסקי הליבה שלה, תחום הבריאות.

מנתונים שהעבירה פריגו לבורסה עולה כי ברבעון האחרון (שהסתיים בסוף מארס 2009) נרשמה חולשה במכירות קרליין, והן הסתכמו ב-18 מיליון דולר. מדובר בירידה של 26% לעומת הרבעון הקודם ובירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2008.

ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2008 הסתכמו ההכנסות של קרליין ב-92.2 מיליון דולר, כשבכל רבעון ההכנסות צמחו ביחס לרבעון שקדם לו. פריגו לא מפרסמת נתונים על הרווח הנקי של קרליין.

יצוין כי לחברת דנשר ולקרליין-פריגו יש חברת הפצה משותפת בשם "דנאגיס" המפיצה את המותג קרליין וכן את המותג דנשר. פעילותה של קרליין מהווה כ-40% מכלל פעילות החברה המשותפת.

לדברי טל ברק, מבעלי חברת דנשר, גם במקרה שקרליין תימכר לחברה אחרת, פעילות הפצת המותג קרליין באמצעות דנאגיס לא צפויה להסתיים בקרוב בשל הסכם בין הצדדים. "אנחנו מאוד נחושים לבצע את העסקה. אנחנו רוצים להתפתח. נשלם כמה שזה יהיה שווה. כרגע הפער הוא של עשרות מיליוני שקלים", אומר ברק.

מיוניליוור נמסר בתגובה: "חברתנו אינה נוהגת לנהל את עסקיה באמצעות התקשורת ועל כן אין ברצוננו להגיב".