אלקואה משדרגת את תחזית הביקושים לאלומיניום בסין ובעולם

החברה צופה כי צריכת האלומיניום בסין תעלה ב-4% בשנה הקרובה ■ הביקוש העולמי לאלומיניום יצטמצם השנה ב-5.5%, לעומת צפי להתכווצות של 7%, בתחזית הקודמת

אלקואה , יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, מעריכה כי צריכת האלומיניום בעולם תעלה במהלך 2009 הודות לחבילת התמריצים של סין שתגדיל את הביקוש לאלומיניום ומתכות בכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

אלקואה צופה כי צריכת האלומיניום בסין תעלה ב-4% בשנה הקרובה, לאחר שקודם לכן חזתה החברה קיפאון בביקושים למתכת הקלה בסין. לאור זאת, החברה חוזה כי הביקוש העולמי לאלומיניום יצטמצם השנה ב-5.5%, לעומת צפי להתכווצות של 7%, בתחזית הקודמת.

יצרנית האלומיניום האמריקנית מקווה כי תוכנית התמריצים של סין, בהיקף 586 מיליארד דולר, תקפיץ את הביקושים למתכת הקלה ותעזור לחברה לחזור לרווחיות לאחר שלושה רבעונים רצופים של הפסדים.

"סין חזרה לתמונה", אמר קלאוס קליינפלד, מנכ"ל אלקואה, בראיון שנערך בניו יורק. "לסינים היו הרבה פרוייקטים שתוכננו ל-2011, אך הושקו מוקדם יותר בתגובה למשבר הפיננסי העולמי".

"בנוסף לכך, תוכנית התמריצים והתאוששותה הכלכלית של סין מאפשרת לסינים רבים לעבור מאופנועים למכוניות, מה שמגדיל כמובן את הביקושים לאלומיניום".