ראובני-פרידן זכה במכרז על תקציב הפרסום של עוף טוב

עד עתה טופל תקציב הפרסום של עוף טוב ע"י גלר-נסיס, שהצטרף למערך הפרסום של אסם לפני מספר שנים ■ ב-2008 עמד היקף התקציב על 4.3 מיליון דולר במחירי מחירון

משרד הפרסום ראובני פרידן זכה במכרז על תקציב הפרסום של עוף טוב - כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בשלב הראשון פנתה עוף טוב למשרדי הפרסום ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי&ורשבסקי ויזמה איתם פגישות היכרות. בהמשך הצטרפו להתמודדות גם משרדי הפרסום יהושע TBWA וזרמון-גולדמן.

אחרי הסינון הראשוני הגיעו לשלב שני ראובני פרידן, יהושע TBWA ואדלר חומסקי. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום למותגי עוף טוב ב-2008 עמד על 4.3 מיליון דולר במחירי מחירון (כ-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים). ב-2007 עמד היקף הפרסום של המותג על 2.7 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2006 על 5.7 מיליון דולר במחירי מחירון.

עד עתה טופל תקציב הפרסום של עוף טוב במשרד הפרסום גלר-נסיס, שהצטרף למערך הפרסום של אסם לפני מספר שנים. בהתחלה טיפל גלר-נסיס בסלטי צבר, אך בהמשך הועבר תקציב הפרסום של טבעול מטמיר-כהן לגלר-נסיס, ואילו סלטי צבר הועברו למקאן-אריקסון. תקציב עוף טוב, שהיה אז חלק אינטגרלי מאסם, הועבר לגלר מפוגל-אוגילבי, כחלק מרה-ארגון שערכה אסם בתקציב הפרסום, לאור שביעות הרצון מהעבודה שעשה גלר-נסיס לסלטי צבר ולטבעול.

ב-2005 נעשו שינויי בעלות בעוף טוב, במסגרתם מכרה אסם 50% ממניות החברה לקיבוצי בית-שאן - השותפים שהחזיקו עד אז ב-50%. עם זאת, שיתוף הפעולה בכל הקשור לפרסום ובעיקר למדיה נשאר הדוק, ועוף טוב היו חלק מכל השינויים שהתנהלו בשנים האחרונות במערך הפרסום של אסם.

כך, למשל, כשרוכז כל תקציב המדיה של אסם בחברת המדיה יוניברסל מקאן - הצטרף לתקציבים גם תקציב עוף טוב. אך כשזכה מקאן בתקציב זוגלובק, המתנגש עם עוף טוב - הועברו המותגים עוף טוב וטבעול לחברת המדיה מדיה קום של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס, שעד אז החזיקה במחצית מתקציב אסם.

לאחרונה הוציאה עוף טוב הודעה לתקשורת בה הודיעה על הפסקת ההתקשרות עם גלר-נסיס, בשל ניגוד אינטרסים הולך וגדל מול טבעול.

התקציבים החלו להתנגש לאחר שעוף טוב פיתחה את קטגוריית השניצלים המוכנים עם ירקות, הדורכת צעד עמוק אל תחומי העיסוק של טבעול, שמשווקת בין היתר גם סדרת מוצרים מצופים הכוללת שניצלים עם ירקות. עם זאת יש לזכור ששותפי גלר-נסיס מנהלים כיום את משרד הפרסום אריאלי - אף הוא חלק ממערך הפרסום של אסם ולכן תמוה שהתקציב לא הועבר לשם.

לראובני פרידן ניסיון עשיר בתחום הבשר שכן הוא טיפל בעבר בתקציב הפרסום של זוגלובק.