נוקיה חשפה שלשום (ד') במסגרת כנס "נוקיה-וורלד" את הדור הבא של ה
מפות והניווט בסלולר. תחת הכותרת Data for the Human Race, חשף מנכ"ל נבטק, סטיב קפלון, שאותה רכשה נוקיה לפני כשנה וחצי תמורת כ-8 מיליארד דולר, את הדור הבא של המפות, שיאפשר ניווט להולכי רגל ברמה גבוהה ממה שמקובל עד עכשיו, וכן ניווט בתצורה גרפית תלת-ממדית.
הניווט החדש מאפשר למשתמשים שהורידו מפות בתשלום, לבצע ניווט רגלי, תוך כדי שהמכשיר מספק להם קיצורי דרך במסלול ליעד.
השדרוג הנוסף הוא תצוגה תלת-ממדית של הניווט בכבישים. אחת התופעות הידועות והבעייתיות בניווט באזורים עירוניים ומרובי מחלפים, היא שהנהג מתקשה לעתים לדעת אם הוא נוסע על הכביש הנכון. נבטק פיתחה תוכנה שמאפשרת לנהג לבדל את הנתיב שלו בתצוגה תלת-ממדית ברורה, שתציג לו באיזה נתיב ובאיזה כביש עליו לנסוע באופן אוטומטי בכל פעם שהנהג מגיע לכביש מרובה מחלפים ויציאות. ברגע שהנהג מגיע למחלף מסובך, המפה משתנה אוטומטית והמשתמש מקבל מסלול מובחן בתלת-ממד של הנתיב עליו הוא צריך לנסוע. ברגע שהוא עובר את המחלף, משתנה התמונה בחזרה לניווט הרגיל.
בנוסף, חשפה החברה תוכניות למיפוי ערים מרכזיות בעולם בצילומי וידיאו, כך שהמשתמשים יוכלו לראות את הכבישים שהם נוסעים בהם ויוכלו לזהות את המיקום שלהם בהתאם לתמונות שהוצגו להם במכשיר. השירות יושק בשנה הבאה ובאמצעותו הניווט הופך להיות מצגת של 360 מעלות שמאפשר למשתמש לקבל אינדיקציה ברורה ומוחשית היכן הוא נמצא.
חברים לדרך
בנוסף, הכריזה נוקיה על שיתוף פעולה בינה ובין הרשת החברתית הפופולרית פייסבוק בתחום הניווט. שיתוף הפעולה יאפשר ללקוחות פייסבוק בסלולר לזהות את המיקומים המדויקים של חבריהם בעת שהם מנווטים רגלית או ברכב.
בעניין הבעיה הכאובה של משתמשי נוקיה בישראל, שאינם יכולים ליהנות מהשירות, אומרים בנוקיה כי הדבר ייפתר בשנה הבאה. נוקיה הגיעה ככל הנראה למסקנה שעליה לקנות בעצמה את המפות ממרכזי מיפוי ממשלתיים ולא לרכוש אותן מחברות מסחריות.
אם אכן היא תתגבר על מכשול זה, יצטרכו המפעילות להחליט כיצד הן נוהגות מול השירות המתחרה.
הכותב היה אורח החברה בכנס בשטוטגרט, גרמניה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.