יו"ר ה-IMF: "הסיכון עדיין קיים והשווקים עלולים לרדת"

דומיניק שטראוס-קאהן, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, מזהיר את קובעי המדיניות בעולם שלא למהר ולהציג אסטרטגיות יציאה, ולא לחדול ממדיניות הסיוע של הממשלות ■ "ההתאוששות תהיה איטית ומלווה בעלייה באבטלה"

"הסיכון עדיין קיים והשווקים עלולים לחזור ולרדת. התאוששות הכלכלות והמערכת הפיננסית העולמית תהיה איטית ומלווה בעלייה באבטלה". כך אומר היום (ו') יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (imf) דומיניק שטראוס קאהן.

להערכתו, הבנקים בעולם נשארים עדיין תחת לחץ, כששיעור אי-החזר הלוואות מתעצם, ושוק הנדל"ן המסחרי עדיין מדשדש במקרה הטוב. גם שוק האג"ח עדיין לא קם מהקרשים ומשקי הבית מרגישים זאת טוב. שטראוס-קאהן דיבר בישיבת בנקאות שנתית בברלין.

אי-לכך ובהתאם לזאת, יו"ר ה-IMF מזהיר את קובעי המדיניות בעולם שלא למהר ולהציג אסטרטגיות יציאה, ולא לחדול ממדיניות הסיוע המוניטרית של הממשלות.

עוד הוסיף, כי בזמן שבנקים מרכזיים דנים באיך לסגת ממדיניות פיסקלית מתירה שנועדה לטיפול המשבר הפיננסי, הוא לא רואה את המהלך כחיוני, נחוץ או אקטואלי לזמן הנוכחי, לאור העובדה כי לחצים אינפלציוניים כנראה ולא יהוו איום בתקופה הקרובה.

היו"ר אמר כי לרשויות פיננסיות ברחבי העולם יש עדיין הרבה עבודה כדי להביא למצב שמשבר פיננסי כמו הנוכחי לא יחזור שוב, ועליהן להגן על האזרחים במדינותיהן מפני קטסטרופה נוספת, לדבריו.

החדשות הטובות לדעתו של שטראוס-קאהן, הן כי לקחים אכן נלמדו מהמשבר העצום, אך מנגד - המאמצים והרפורמות לא נעשים במהירות וביעילות הנדרשת. כדוגמא היו"ר נתן את מדיניות הבונוסים לבכירים והעלויות הגבוהות של הסדרי פנסיה ובריאות לא ראויות.