כלל ביוטכנולוגיה מושכת את הצעת ההשקעה בביוקנסל

הערכות: המהלך הוא בעקבות חזרתו של אבי ברק לתפקיד היו"ר ועל רקע מאבק השליטה בחברה, המנוהל בין כת"ב להנהלת החברה

חברת ביוקנסל הבורסאית הודיעה בסוף השבוע כי הופסקו המגעים להשקעה מול חברת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב) הבורסאית גם היא. כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, המחזיקה כבר ב-23.6% מהחברה, ביקשה בתחילת אוגוסט להשקיע 2 מיליון דולר נוספים בחברה, אם כי לא מסרה את הפרטים המדויקים של מתווה העסקה.

ל"גלובס" נודע, כי ההחלטה להפסיק את המגעים הגיעה מצידה של כת"ב.

ככל הנראה, צעד זה הוא חלק ממאבק השליטה בחברה, המתנהל בין כת"ב מצד אחד, והנהלת החברה - פרופ' אברהם הוכברג, יו"ר החברה שיוחלף בקרוב, והמדען הראשי שלה אבי ברק, מהצד השני.

ברק ימונה ליו"ר

היום דיווחה החברה כי כמנכ"ל יתמנה אורי דנון, לשעבר נשיא החברה, שכיהן עד כה כמנכ"ל חברת אטוקס-ביו, ובעבר ניהל מחלקה בטבע.

ביוקנסל מפתחת תרופה לסרטן ושווי השוק שלה הוא כ-55 מיליון שקל. מנייתה עלתה ב-4.1% בסיום המסחר.

כת"ב דרשה את פרישתו של ברק מאז 2008, עת ביקשה להפוך לבעלת השליטה בחברה. הנהלת ביוקנסל אישרה את המהלך, אחר-כך התחרטה, ובעקבות מכתב חריף מכת"ב קיבלה את ההצעה.

במשך זמן רב לא עלה המתח על פני השטח, עד שלפני שבועיים הודיע ברק על פרישתו מן החברה. הפרישה הגיעה דווקא מיוזמתו, ללא התערבות נוספת של כת"ב, אך יש להניח שגם לא לצערה.

החברה טרם הספיקה לעכל את הפרישה, וברק כבר חזר. ביום חמישי שעבר הוא הודיע על כוונתו להתמנות ליו"ר במקום הוכברג. במקביל, משכה כת"ב את הצעת ההשקעה שלה, וההערכות הן כי זו הייתה הסיבה.

כת"ב השקיעה לראשונה בביוקנסל לפני כשנה, אז הצטרפה לחברת טיקרו ולקופת התגמולים של האוניברסיטה העברית, בהשקעה של כ-3.65 מיליון דולר. *