צרות בדלק נדל"ן: S&P הכניסה את אג"ח החברה למעקב

משבר האשראי, שהשפיע מהותית על הנדל"ן באירופה, היבשת בה פעילה בעיקר החברה, טרם הגיע לסיומו ■ דו"חותיה האחרונים של החברה מצביעים על רמות מינוף גבוהות ויחסי כיסוי חלשים

עוד לא יבשה הדיו על הדיווח של מינויו של ירום אורן למנכ"ל דלק נדל"ן וצרה ראשונה נוחתת על ראשו: סטנדרד אנד פור'ס הכניסה את אגרות החוב של החברה ל-CreditWatch עם השלכות שליליות, כך עולה מדיווח הערב (א') של החברה לבורסה.

מהדיווח עולה, כי החלטת סוכנות הדירוג האמורה נשענת על 2 רגליים:

ראשית, משבר האשראי, שהשפיע מהותית על הנדל"ן באירופה, היבשת בה פעילה בעיקר החברה, טרם הגיע לסיומו.

שנית, דו"חותיה האחרונים של החברה מצביעים על רמות מינוף גבוהות, יחסי כיסוי חלשים ונזילות הנסמכת, בין היתר, על מכירת נכסים. על אף שבמחצית השנה הראשונה הציגה החברה גידול של כ-0.5 מיליארד שקל בהון העצמי, רמת החוב ביחס ל-CAP עדיין גבוהה מאוד ביחס לחברות דומות בענף, באיזור 90%.

לפיכך, החליטה סוכנות הדירוג להכניס את דירוג אגרות החוב של החברה ל-CreditWatch עם השלכות שליליות עד לבחינה מדוקדקת של נזילותה וגמישותה הפיננסית.

בסוכנות הדירוג ציינו לטובה את מימוש הנכסים והקצאת הזכויות, שבוצעו בחברה בשנה החולפת, אשר הביאו לשיפור בנזילותה, אולם ציינו כי מימוש נכסים נוסף עלול להשפיע לרעה על תזרים המזומנים של החברה. כמו כן, המשך המשבר עלול להוביל להמשך ירידת ערך הנכסים תוך קיטון בשיעורי התפוסה וההכנסות משכירות.