ניצחון לממשלה הסינית: טוקבקיסטים חייבים להירשם ולהזדהות

הדרישה החדשה מהווה כניעה של עורכי אתרי החדשות למדיניות שניסתה הממשלה במדינה להכתיב מאז 2003 ■ אוכלוסיית גולשי האינטרנט בסין היא הגדולה בעולם ומונה 340 מיליון בני אדם

אתרי החדשות בסין מחייבים את הגולשים להירשם ולמסור את זהותם כתנאי לפרסום טוקבקים לידיעות המתפרסמות בהם - כך על-פי דיווח בעיתון "ניו יורק טיימס".

עד לאחרונה איפשרו אתרי החדשות במדינה לגולשים לפרסם תגובות ללא צורך ברישום מוקדם או בהזדהות, עובדה שאיפשרה להם לשמור על אנונימיות מסוימת, זאת למרות שהאתרים היו מחוייבים לפרסם את תגובות הגולשים, אותם ניתן לאתר לפי כתובות פרוטוקול האינטרנט שלהם (IP).

הדרישה החדשה מציבור גולשי האינטרנט הסינים מהווה כניעה של עורכי אתרי החדשות למדיניות שניסתה הממשלה במדינה להכתיב מאז 2003, אלא שהוצאתה אל הפועל נדחתה עד היום בשל המחאה הציבורית בעניין.

אוכלוסיית גולשי האינטרנט בסין היא הגדולה בעולם ומונה 340 מיליון בני אדם.

באוגוסט האחרון החלו אתרי חדשות מרכזיים בסין, דוגמת Sina ,Netease ו-Sohu, לדרוש מגולשיהם להירשם ולהזדהות לפני פרסום תגובה באתר. צעד זה הגיע ללא כל הודעה מוקדמת מצד הממשלה או מצידם של אתרי האינטרנט.

עורכי האתרים הודו כי הממשלה הסינית הורתה להם לעשות כן. כשנשאל על הסיבה בגינה נשמר המהלך בסוד, ענה עורכו הראשי של אחד מהאתרים כי "דעתו של הציבור היא עדיין גורם משפיע מאוד באינטרנט".

ההחלטה החדשה מהווה נדבך נוסף במדיניות הפיקוח ההדוקה של הממשלה הסינית על אתרי האינטרנט הפופולריים במדינה. סביר להניח כי החלטות נוספות שיחזקו את המדיניות הזו צפויות להתקבל בקרוב.