ינאי : "ייתכן שספקולנטים עויינים מנסים באמצעות הדולר לעורר אי יציבות"

אלישע ינאי, נשיא מוטורולה מאשים את הספקולנטים בראיון לגלי צה''ל

"ספקולנטים משחקים לנו עם המטבע ולא הייתי מוציא מכלל אפשרות שאנשים עם גורמים אפילו עוינים שמעוניינים לעורר אצלנו אי-יציבות". כך האשים אתמול (ב') אלישע ינאי, נשיא מוטורולה בראיון לגלי צה''ל. לשאלה האם הוא מתכוון לספקולנטים סעודים, מאבו דאבי או קטאר, השיב ינאי "אולי".

ינאי טען כי השקל הפגין בשנה האחרונה תזוזות של כ-30% כאשר "באף מקום בעולם הוא לא התנייד בכזאת צורה ברורה", והוסיף " אנחנו ממש כבר לא יכולים לנהל את המערכה הזאת". לדבריו, יש להבדיל בין שני אפקטים שפועלים על הדולר: היחלשות הדולר מול כלל המטבעות וההיחלשות היוצאת דופן- ב-15% מעל הממוצע בעולם - מול השקל בפרט. לדבריו, נגד התופעה הראשונה אין מה לעשות ו" אין לאף אחד מה להלין" אך ניתן לטפל בתופעה השנייה באמצעות הטלת מס על תנועות יומיות מעבר לסכומים של 5 עד 10 מיליון דולר. ינאי אף טען כי יש מקום אף "לעכב אותם", אך לא פירט כיצד.

לדברי נשיא מוטורולה, "מוכרחים לטפל בבעיה בשונה ממה שטיפלו עד כה. נגיד בנק ישראל הוא איש חכם מאוד ומנוסה. הבעיה היא שהיום מקובל בעולם לתת לדולר לנוע חופשית, דבר שמדינות כמו סין והודו, לא מסכימות לו. התנועות שקורות לנו כאן הם תנועות הרסניות".

היום נפתח שבוע המסחר במט''ח כאשר הדולר איבד מערכו כ-0.2% ונסחר ברוב שעות היום סביב שער של 3.75 שקלים. עם זאת, לא דווח מחדרי עסקאות על פעילות מיוחדת של בנק ישראל בשוק.

[לאתר המט"ח]