ירושלים: הוסרה הכוננות מחשש לחטיפת חייל

(עדכון) כך דווח בגלי צה"ל ■ הכוננות הוגברה לאחר שבשעות הצהריים דיווח אזרח כי ראה רכב ובו חייל, שנראה שרוי במצוקה

הוסר החשש כי נחטף חייל באזור ירושלים: הכוננות הגבוהה באזור הוסרה, לאחר שלוחמי משמר הגבול ושוטרים רבים הוצבו במשך כשלוש שעות, והקימו מחסומים בצירים מרכזיים בצפון ובדרום הבירה - כך דווח בגלי צה"ל.

הכוננות הוגברה לאחר שבשעות הצהריים דיווח אזרח כי ראה רכב ובו חייל, שנראה שרוי במצוקה. בעקבות הגברת הכוננות הורגשו עומסי תנועה בירושלים, ובמשטרה ביקשו מציבור הנהגים להתאזר בסבלנות.

כיוון שהמחסומים הוצבו בשעות שיא, צפויים להימשך לזמן מה עומסי התנועה בצפון ובדרום העיר גם לאחר הסרת הכוננות, ובמשטרה קוראים להימנע ככל האפשר מלהגיע לצירים המרכזיים.

זוהי הפעם השנייה בתקופה האחרונה שדיווח על חטיפת חייל מעמיד את כוחות הביטחון על הרגליים: באמצע החודש שעבר הודיעה חיילת בחיל האוויר כי ראתה שני אנשים מכניסים חייל כפות למכוניתם, ליד נמל התעופה בן-גוריון. בעקבות הדיווח, החלו סריקות במרכז הארץ והוצבו מחסומים רבים, שיצרו עומסי תנועה כבדים במיוחד.

הדיווח הוביל את צה"ל לבדוק את מצבת כוח האדם המלאה במהלך כל אותו יום. לאחר הבדיקה הממושכת, הודיע בלילה הצבא כי אין נעדרים בקרב הכוחות.

ארגון המכנה עצמו "צבא אל-קודס", שעקב כנראה אחר הדיווחים בעולם, התגאה ב"חטיפת" החייל, לפני שהוסר החשש שהיא אכן אירעה: "המוג'אהדין שלנו הצליחו לשבות חייל ציוני ליד נמל תעופה בן גוריון, והצליחו להימלט יחד עם החייל השבוי", נטען במכתב דואר אלקטרוני שהעבירו לסוכנויות הידיעות