החל מהעונה הבאה: "בייבי" צ'מפיונס ליג?

איחוד הקבוצות האירופיות יוזם החל מעונת 2010/11 ליגת אלופות לנוער בהשתתפות 8 קבוצות ■ הכוונה היא להקים תוך שנה Baby Champions League של 32 קבוצות

ההצלחה של הצ'מפיונס ליג תביא בקרוב להקמתה של ליגה מקבילה לנוער. באתר Datasport.it נכתב כי בפגישה של נציגי איחוד הקבוצות האירופית (ECA) שנערכה בשבוע שעבר בז'נבה, נקבע כי החל מהעונה הבאה (2010/11) תחל לפעול ליגת אלופות לנוער. בליגה, שכבר זכתה לכינוי Baby Champions League, ישחקו שמונה קבוצות נוער, שקבוצות הבוגרים שלהן העפילו לרבע הגמר של המפעל הראשי.

המשחקים ייערכו בשיטת נוק-אאוט, בית וחוץ, כאשר משחק הגמר מתוכנן להתקיים באותה עיר שבה ייערך גמר ליגת האלופות של "הגדולים", אבל שבוע מוקדם יותר. לפי התוכנית, אחרי עונה ניסיונית שבה ישחקו שמונה קבוצות בלבד, הכוונה היא להרחיב את המפעל ל-32 קבוצות שנה מאוחר יותר, על בסיס אותן 32 קבוצות שהעפילו לשלב הבתים בצ'מפיונס ליג של אופ"א.

ה-ECA הוא גוף המאגד כ-100 מועדונים מרחבי אירופה, ונכללים בו בין היתר מכבי חיפה והפועל תל אביב. בשבוע הבא הודיע הארגון על הצטרפותם להנהלה של פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד, ודייויד גיל מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד. השניים יחליפו את רמון קלדרון (נשיא רירלא מדריד לשעבר) ואת ריק פארי (מנכ"ל ליברפול). בין 15 היושבים בראש הנהלת הארגון נמצא גם מנכ"ל מכבי חיפה, איתמר צ'יזיק.