לא ייתנו לאפריקה להתחמק: באג"ח ט' מסרבים להיכלל בהסדר

הערב ב-17:00 תתקיים אסיפת בעלי האג"ח שבה תציג אפריקה את הצעותיה להסדר חוב, והרוחות מתחילות להתלהט ■ תשואת האג"ח לפדיון של הסדרה עומדת על יותר מ-2,000% ■ היקף החוב - חצי מיליארד ש'

בעוד פחות מחודשיים אמורים מחזיקי אג"ח סדרה ט' של אפריקה ישראל לקבל בחזרה כחצי מיליארד שקל שהשקיעו באגרות החוב של חברת הנדל"ן המתקשה, והיום (א') הם מסרבים לשמוע "לא" כתשובה. מחזיקי האג"ח, בייצוגו של עו"ד גיא גיסין, מסרבים להיכלל בהסדר החוב שאפריקה של לב לבייב מנסה להוביל, ואשר באסיפה שתתקיים הערב ב-17:00 יקבלו בעלי החוב פרטים נוספים עליו.

"אפריקה ישראל ונושאי המשרה הבכירים בחברה הצהירו מפורשות בחודשים האחרונים כי תשלום אג"ח ט' יבוצע וכי הכספים לתשלום הקרן והריבית מצויים בקופתה", טוענים מחזיקי האג"ח, שהתשואה שלהן לפדיון עומדת נכון לעכשיו על שיעור דמיוני של יותר מ-2,000%.

בכוונתם של מחזיקי האג"ח מסדרה ט', כפי שהצהירו היום, לפעול למינוי נציגות נפרדת שתייצג אותם מול דרישות החברה ובעלי האג"ח הארוכות.

"גם היום מצהירה החברה כי יש לה הכסף הדרוש לביצוע התשלום בעוד פחות מחודשיים, וגם לביצוע התשלומים האחרים הצפויים בשנת 2010", מנצלים בעלי החוב את נסיונותיה של אפריקה להראות שהשד לא נורא כל-כך. "על פי הצהרות החברה, בעיה בהחזר חובות, אם בכלל תהיה, תהיה רק ביחס להחזרים הצפויים למחזיקי אגרות חוב ארוכות החל משנת 2011, אם שוק הנדל"ן בעולם לא יתאושש".