בקרוב בחשבון הטלפון: מועד סיום ההתחייבות וגובה דמי היציאה

משרד התקשורת ממשיך ברפורמה ומחייב את חברות הטלפון, הסלולר והאינטרנט לגילוי נאות בחשבון הנשלח לצרכנים

לא פעם מנצלות חברות התקשורת את זיכרונם הקצר של הלקוחות ואת חוסר היכולת שלהם לעקוב אחר כל החוזים שהם קשורים בהם, כדי לייקר את העסקה או להערים עליהם קשיים בבואם להתנתק.

התקנה החדשה של משרד התקשורת באה לתקן את העיוות הזה: החל מיום ג' יחויבו חברות התקשורת (נייח, נייד, בינלאומי) לציין בחשבון הטלפון את מועד תום תקופת ההתחייבות וכן את גובה התשלום שיידרש המנוי לשלם אם יחליט להפסיק את ההתקשרות לפני תום תקופת התחייבותו לחברה ("דמי יציאה").

מדובר בשלב נוסף ברפורמה שמנהיג בשנים האחרונות משרד התקשורת בכל הקשור לחובותיהן של חברות התקשורת כלפי הצרכנים - גילוי נאות בחשבון הטלפון.

במקרה שתשלום דמי היציאה כולל גם תשלום בגין סבסוד ציוד, יוצג התשלום האמור בנפרד. במקרה בו גובה דמי היציאה משתנה לאורך תקופת החשבון העוקבת, נקודת הזמן לייחוס לצורך קביעת גובה דמי היציאה תהיה אמצע תקופת החשבון העוקבת.

בנוסף יחויבו החברות להגיש למנוי בכתב בתוך 14 יום מפנייתו למוקד השירות פירוט בכתב לגבי אופן חישוב דמי היציאה. החברות אף יחויבו לציין בחשבון הטלפון את זכאותו של המנוי לבקש פירוט בכתב לגבי אופן חישוב החזר כספי או חיוב חד-פעמי, ועל החברה יהיה להגיש למנוי פירוט בכתב כאמור תוך 30 יום מיום שהגיש בקשה בעניין למוקד שירות הלקוחות או לאחראי לטיפול בתלונות ציבור של החברה.