איכות השלטון: לעכב את מינוי יהודה שפר למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית

לטענת התנועה, דו"ח של משרד המשפטים ממארס 2008, בעקבות תקלה של העברת מידע מהרשות לאיסור הלבנת הון למדינה זרה, מעלה כשלים יסודיים בהתנהלותו של שפר כמי שעמד בראש הרשות

התנועה לאיכות השלטון מבקשת לעכב את מינויו של עו"ד יהודה שפר, יו"ר הרשות לאיסור הלבנת הון, לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית. התנועה פנתה לשר המשפטים ולנציב שירות המדינה בבקשה להימנע מהמינוי בשלב זה.

לטענת התנועה, דו"ח של משרד המשפטים ממארס 2008, בעקבות תקלה של העברת מידע של הרשות לאיסור הלבנת הון למדינה זרה, מעלה כשלים יסודיים בהתנהלותו של שפר כמי שעמד בראש הרשות.

התנועה מציינת כי מהדו"ח עולה כי שפר כשל בין היתר בכך שנמנע מלקבוע כללים ונהלים בנושאי אבטחת המידע, בניגוד לחובה המוטלת עליו על-פי חוק, וזאת גם לאחר 6 שנים מהקמת הרשות.

עניין אחר הוא יחסי עבודה העכורים בין שפר וגורמים בכירים בהנהלת הרשות, שהשפיעו על התנהלותה הכוללת של הרשות ואשר הגיעו לכך שעובדים פעלו מתוך פחד. התנועה מציינת כי הדו"ח קובע בנושא זה כי "גם כאשר הופיעו בפנינו חלק מעובדי הרשות, חשנו את השיתוק והפחד".

לטענת התנועה, שפר כראש הרשות, נושא באחריות הניהולית לליקויים יסודיים אלה. לאור הכשלים התפקודיים הללו, טוענת התנועה, ראוי להימנע ממינויו וקידומו.

התנועה מבקשת לדעת אם בעת קבלת ההחלטה על המינוי נלקחו בחשבון עניינים אלה, וכן מבקשת לקבל לידיה עותק מתיקו האישי של שפר. עד להעברת החומר מבקשת התנועה להימנע מהמינוי כדי לאפשר לה לשקול את המשך צעדיה.