בן זאב: "בעלי אג"ח אפריקה יהפכו לבעלי המניות העיקריים"

יומיים לאחר אסיפת בעלי האג"ח הסוערת של אפריקה ישראל, מחזק האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים את המלצת ה"מכירה" למניות החברה, ומסיר את מחיר היעד

יומיים לאחר אסיפת בעלי האג"ח הסוערת של אפריקה ישראל, מחזק האנליסט יובל בן זאבמכלל פיננסים את המלצת ה"מכירה" למניות החברה, ומסיר את מחיר היעד, שעמד בעבר על 35 שקלים. עם זאת מציין בן זאב, כי שווי השוק הנוכחי של אג"ח החברה נמוך משווי נכסיה, ומעריך כי בסופו של דבר יושג הסדר חוב והחברה לא תגיע לפירוק.

בבורסה בתל אביב ירדה היום מניית אפריקה ישראל ב-4.1% למחיר של 35.2 שקל בלבד, זאת אחרי שצנחה ב-49% בתוך כשבועיים מאז הודיעה על בקשתה להגיע להסדר חוב.

על פי בן זאב, עומד סך הערך המתואם של אגרות החוב של אפריקה ישראל על כ-7.5 מיליארד שקל, בנוסף לחוב בנקאי של כ- 500 מיליון שקל; כשסך שווי החזקותיה הסחירות והפרטיות מסתכם בכ-5.5 מיליארד שקל בלבד. להערכת בן זאב, האינטרסים הרבים והמנוגדים של בעלי האג"ח יקשו מאוד להגיע להסדר, שלא בעזרת התערבות בית המשפט. "כל אחד צריך להשיג את המקסימום עבורו או עבור העמיתים שלו, לכן מה שיהיה צריך לעשות זה להסתכל על מכלול האחזקות".

למרות זאת, בן זאב סבור כי הקשיים בגיבוש הסדר לא יובילו את החברה להליכי פירוק. לדבריו, "בסיטואציה הזו המעורבים שואלים את עצמם איך מפסידים הכי פחות, ויכול להיות שבפירוק דווקא יפסידו הכי הרבה, לכן אני לא חושב שזו תהיה הדרך לפיתרון".

לגבי מניות אפריקה מציין בן זאב כי "אין כל סיבה להחזיק במניות החברה. בעלי האג"ח יהפכו במהרה גם לבעלי המניות העיקריים בחברה, ודרך ההשקעה באג"ח אפשר להגדיל את הסיכוי ולהקטין את הסיכון"

בן זאב סבור כי אפריקה לא תעניק יתרון לסדרות האג"ח הקצרות, מחשש לטענות בדבר העדפות נושים. עם זאת, קיים להערכתו פוטנציאל רווח בסדרות האג"ח הבינוניות והארוכות. לדבריו "פוטנציאל הרווח העיקרי קיים באג"ח הנסחרות בשערים של כ-40 אגורות".

בן זאב מסביר, כי שווי הנכסים של החברה גבוה משווי השוק של החוב ובהתאם לכך, "במהלך מסודר ואחראי למימוש נכסים, החברה תוכל להחזיר לבעלי האג"ח סכום הגבוה מערך השוק הנוכחי של אגרות החוב, הצפוי לעמוד על כ-60% לפחות מערכן המתואם".