חברת גל-על תובעת את יצרנית תמי 4 על נזקי הריגול התעשייתי

היקף התביעה הוא 3 מיליון שקל, למרות שהתובעים מעריכים את שווי הנזק ב-11.75 מיליון שקל ■ לטענתם, התביעה הוגשה לאחר שהמדינה החליטה שלא למצות את ההליכים הפליליים עם כל מעורבי פרשת הסוס הטרויאני

חברת טיהור המים גל-על הגישה היום (ד'), יחד עם מייסדה ואחד ממנהליה, ברוך זיסר, תביעה בסך של 3 מיליון שקל נגד תנה תעשיות (יצרנית תמי 4), מנהלה דני טרגן וכן כנגד צבי קרוכמל ואלכס ויינשטיין, חוקרים פרטיים שהורשעו בפרשת הסוס הטרויאני. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, כשהתובעים מיוצגים על-ידי עוה"ד אשר נוטוביץ' ואורי שילה.

לטענת התובעים, הם נפגעו במישרין ממעשים ומחדלים של הנתבעים, אשר לקחו חלק פעיל בפרשת מעשי ריגול תעשייתי ונעזרו בתוכנת ריגול הידועה בשם "הסוס הטרויאני".

בכתב התביעה נטען כי במהלך 2004 שכרה תנה תעשיות באמצעות מנהלה, דני טרגן, את שירותיו של צבי קרוכמל כדי לנהל מבצע איסוף מידע הכולל ריגול תעשייתי, בין היתר באמצעות שימוש בתוכנת הסוס הטרויאני - כל זאת כדי לקבל מידע מעודכן וזמין אודות פעילות התובעים.

צבי קרוכמל ואלכס ויינשטיין יצרו קשר עם חברה בשם TARGET EYE, בניהולם של מיכאל האפרתי ורותי האפרתי-ברייער, וקיבלו מהם את התוכנה שכונתה כאמור "הסוס הטרויאני".

עוד על-פי כתב התביעה, הנתבעים החדירו את תוכנת הסוס הטרויאני למחשבי התובעים במטרה לאפשר לעצמם ו/או למי ששלחם לעיין במידע המצוי במחשבי התובעים, כדי לדלות בדרכים שאינן חוקיות וללא ידיעת התובעים מידע המצוי במחשביהם.

התובעים טוענים כי ניזוקו קשות מפעולות תנה תעשיות ושאר הנתבעים, שעשו שימוש בתוכנת הסוס הטרויאני לשם חדירה למחשביהם וחדרו אליהם פעם אחר פעם משך תקופה (ולא באירוע אחד נקודתי).

על-פי הטענה, הם אספו במסגרת זאת מידע מסחרי על החברה, על תוכניותיה, מוצריה ויכולתה הכלכלית - ולמעשה כל מידע שאוכסן ואו עבר דרך רשת האינטרנט למחשבי החברה.

לטענת התובעים, המידע שימש חלק מהנתבעים כנגד החברה והסב לחברה נזקים במיליוני שקלים. תביעתו של זיסר מתמקדת בפגיעה בפרטיותו ובחדירה למידע פרטי שלו על-ידי הנתבעים.

החברה מעריכה בתביעתה את נזקיה בסך של 11.75 מיליון שקל, אך העמידה את התביעה לצרכי אגרה על סכום של 3 מיליון שקל בלבד.

לדבריה, התביעה הוגשה לאחר שמדינת ישראל החליטה שלא למצות את ההליכים הפליליים עם כל מעורבי פרשת הסוס הטרויאני, וכפועל יוצא מכך.