ארגון נשות הדסה מכר את בית ההארחה "בית יהודה" בירושלים ב-55 מיליון שקל

רוכשת הנכס, המשתרע על פני 12 דונם בגבעת משואה, היא אשת עסקים מקנדה ■ בית ההארחה נחנך ב-2006, לאחר שההחלטה להקימו התקבלה בשלהי האינתיפאדה ב-2001■ בית ההארחה נקרא על שם "יהודה הצעיר", שהיא תנועת הנוער של נשות הדסה

ארגון נשות הדסה, שהתפרסם השנה כאחד מנפגעי הונאת מיידוף, מכר את בית ההארחה "בית יהודה" בירושלים, תמורת 55.5 מיליון שקל. הארגון ספג הפסדים של כ-90 מיליון דולר בעקבות ההונאה.

רוכשת הנכס, המשתרע על פני 12 דונם בגבעת משואה, היא אשת עסקים מקנדה. בית ההארחה נחנך ב-2006, לאחר שההחלטה להקימו התקבלה בשלהי האינתיפאדה ב-2001. בית ההארחה נקרא על שם "יהודה הצעיר", שהיא תנועת הנוער של נשות הדסה. המקום תוכנן כבית הארחה לצעירים שמגיעים לארץ בעידוד ארגון הדסה העולמי, אבל הוא פתוח גם לקהל הרחב.

ארגון נשות הדסה הוא הארגון המחזיק במרכז הרפואי הדסה בירושלים. זהו הארגון הציוני של נשות אמריקה שנוסד ב-1912 בניו יורק על ידי קבוצת נשים שבראשון עמדה הנרייטה סולד.

בית ההארחה, ששטחו הבנוי הוא 7,750 מ"ר, כולל 129 חדרים, 10 כיתות לימוד, ספריה, בית כנסת ואודיטוריום רב תכליתי עם קיבולת של 350 מושבים. המקום כולל מתקנים כמו בית קפה עם עמדות מחשב, מתקני ספורט ופנאי, בריכת שחייה, מגרש כדורסל, מגרש כדורעף, חדר כושר, מכבסה וחדרי אוכל.

הארגון רכש את הקרקע ב-2002 במכרז מינהל מקרקעי ישראל תמורת ארבעה מיליון שקל. בהקמת הנכס הושקעו כחמישה מיליון דולר. הנכס הועמד למכירה במשך מספר חודשים והוצע אף במחיר של 70 מיליון שקל. במושבה הגרמנית בירושלים מכר הארגון נכס נוסף באוגוסט תמורת כ-8.5 מיליון דולר. נכס זה, בשטח 2.5 דונם, נמכר לקבוצת רכישה.