סגירה מעורבת בשוקי העולם; דאקס ננעל בירידות שערים קלות

התמ"ג של ניו זילנד גדל במפתיע ב-0.1% ברבעון השני, לאחר 6 רבעונים של התכווצות ■ היום לא התקיים מסחר בטוקיו זה היום השלישי ברציפות ■ אוסטרליה בלטה בעלייה של 1.5%

הבורסות בעולם סגרו במגמה מעורבת, כאשר בורסת סידני קפצה ב-1.5% ובורסות אירופה ננעלו בירידות שערים קלות, כל זאת לקראת פרסום החלטת הריבית של הפדרל ריזרב הערב בארה"ב וכן על רקע הערכות כי בוועידת ה-G20 שתיפתח מחר תתקבל החלטה להמשיך את תמיכת הממשלות בשווקים. בטוקיו, אגב, לא התקיים גם היום מסחר בשל חופשת חג מקומי.

דאקס פוטסי 100 קאק 40

"המסגרת תהיה חלק מההתחייבות של מנהיגי ה-G20, לשאוף באופן אינדיבידואלי וקולקטיבי למדיניות שתוביל לצמיחה חזקה ומאוזנת יותר", הסביר אובמה בראיון לרשת CNN, בתחילת השבוע. "לא נרשה לעצמנו לחזור לתקופה שבה הסינים, הגרמנים או מדינות אחרות רק מוכרות לנו, בעוד שאנחנו רק צוברים חובות מבלי למכור להם כלום בחזרה".

מדד ה-MSCI אסיה עלה היום ב-0.3% לאור נתונים מפתיעים בניו זילנד שהעידו על יציאתה מהמיתון. כלכלת ניו זילנד התרחבה באופן מפתיע ברבעון השני, בפעם הראשונה אחרי 6 רבעונים של התכווצות, וצמחה ב-0.1%.

איגוד התעשיינים בבריטניה העריך היום כי כלכלת בריטניה תצא מהמיתון בסוף הרבעון השלישי, כלומר בסוף החודש, וזאת לאחר 5 רבעונים רצופים של צמיחה שלילית. האיגוד מעריך כי התמ"ג בבריטניה צפוי לצמוח ברבעון השלישי ב-0.3%, וזאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על (0.3%-).

הצפי ליציאת בריטניה מהמיתון ברבעון השלישי עולה בקנה אחד עם ההערכות בארה"ב כי הכלכלה האמריקנית תצמח ברבעון השלישי ב-2.9% ובכך תצא גם היא מהמיתון. זאת, לאחר שהממשל האמריקני הזרים לשווקים סכום עתק של כ-12 טריליון דולר במהלך המשבר והצליח למנוע גלישה לשפל כלכלי כמו בשנות ה-30.

הנג-סנג שנחאי משולב פוטסי 100 קאק 40 דאקס

מחירי הסחורות ממשיכים לעלות - ומחזקים את מניות המשאבים

מניית Geely אחזקות (סימול: 0175 בהונג קונג) זינקה לאחר שהודיעה על כוונתה לגיס 2.59 מיליארד דולר הונג קונג (334 מיליון דולר). נציין כי קרן פריווט אקוויטי של גולדמן זאקס מנהלת משא ומתן עם במטרה לרכוש אג"ח בנות המרה וכתבי אופציה של החברה הסינית בשווי 250 מיליון דולר. לחברת Geely אחזקות שווי שוק של 1.68 מיליארד דולר.

באירופה, מניית אלקטל-לוסנט בלטה לאור דיווחים כי החברה עשויה לעקוף את צפי האנליסטים בשורת הרווח התפעולי ברבעון השלישי.

[לטבלת שערי חליפין]