הצלחה במכרז השוק הסיטונאי: לפחות 15 חברות מתמודדות

במפתיע, גם קבוצת אפריקה ישראל הודיעה כי היא מעוניינת להתמודד במכרז למרות מצבה הפיננסי

הצלחה במכרז על השוק הסיטונאי בתל אביב. עד סגירת הגיליון 15 חברות הודיעו לסיטיבנק, המנהלת את מכירת המתחם, על כוונתן להתמודד במכרז. הערב נסגר השלב הראשון במכרז למכירת מתחם השוק הסיטונאי ובימים הקרובים יתבקשו החברות להגיש לסיטיבנק את הצעותיהן המחייבות.

החברות שהודיעו על כוונתן להתמודד במכרז הן: שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, נוה מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, האחים עופר נדל"ן, חבס שבשליטת הרצל חבס, תדהר, קבוצת לוינשטיין, קרדן, אביב, אזורים, קנדה ישראל, גינדי השקעות, גינדי החזקות (שזכתה בשבוע שעבר במכרז הגדול על דרום הקריה), קבוצת אנג'ל אינווסט וקבוצת ג'נרל קונטיננטל.

במפתיע, גם קבוצת אפריקה ישראל הודיעה כי היא מעוניינת להתמודד במכרז למרות מצבה הפיננסי.

לפי הערכות גורמי נדל"ן בין החברות הנוספות שצפויות להשתתף במכרז נמצאות קבוצת חנן מור לצד שני גופים פיננסיים ויזמיים: קבוצת העיר החדשה של דרור הלוי ורביב צולר שריכזה את מירב העניין במכרז הקודם כשהיא מגבשת רשימת אנשי שוק ההון והייטק לכל הדירות במתחם. בנוסף, מספר קבוצות רכישה, שחלקן התמודדו במכרז של המינהל בדרום הקריה, עשויות להשתתף במכרז השוק הסיטונאי.

כזכור, ביום חמישי האחרון שלחה סיטי מכתב ל-32 גורמים שהתבקשו לענות עד להיום האם בכוונתם להשתתף במכרז כפי שהוא נוסח במתכונתו החדשה. במתחם השוק הסיטונאי בשטח של כ-55 דונם בין הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך מנחם בגין בתל אביב, אמורות לקום 1,800 דירות יוקרה סביב פארק גדול.

לפי התכנון מבני המגורים יכללו ארבעה מגדלים של 40 קומות, ועוד חמישה מבנים של 12 קומות. בנוסף יוקם קניון בשטח של 30 אלף מ"ר וכן 25 אלף מ"ר של משרדים. במתחם יוקמו גם מתקני ספורט ובילוי, מוזיאון מדע, מרכז תרבות, גני ילדים, בית ספר ומבני ציבור.

המכרז הופסק בשל המשבר הכלכלי

החידוש העיקרי במכרז הנוכחי, לאחר שמכרז קודם הופסק בתחילת 2009 בשל המשבר הכלכלי העולמי, הוא האפשרות לפצל את המכרז לחלקים. בסיבוב הקודם של המכרז שנפתח באמצע 2008 חויבו המתמודדים לרכוש את המתחם כולו לרבות המבנים הציבוריים והחניונים הרבים, דבר שגרם למתמודדים רבים שלא לנסות ולהתחרות עליו בשל ההשקעה העצומה.

אולם, לאור הצלחתו של שיווק מתחם המגורים (324 דירות) בדרום הקריה של מינהל מקרקעי ישראל תמורת כ-457 מיליון שקל בשבוע שעבר, חודשה הוצאתו של המכרז בשוק הסיטונאי בתקווה להשיג מחירי שיא.

בעלי הזכויות במתחם הם עיריית תל אביב וחברת השוק הסיטונאי, שבבעלות תנובה ועשרות סוחרים לשעבר במתחם.

בספטמבר אשתקד הודיע סיטי בנק, המלווה את המכרז, כי חמש קבוצות העפילו לשלב הבא: שיכון ובינוי, עזריאלי, קנדה ישראל, אשטרום וקבוצת משקיעים זרה. בסופו של דבר, ההצעות לרכישת המתחם הענק נעו סביב תג מחיר של כמיליארד שקל בלבד, מחצית מהצפי של בעלי הקרקע, והמכרז נגנז עד עתה.