מלחמות בלשכת רו"ח: סיעת מנירב מבקשת לכנס ישיבת ועד בניגוד לרצונו של גוזמן

על הפרק עומדת הצעה כי כל בעלי התפקידים וסגני הנשיא המכהנים - כולם מקבוצתו של עופר מנירב - ימשיכו בתפקידיהם ■ עוד מוצע לקבל בישיבה החלטה מפורשת לפיה מנכ"ל הלשכה, אבי פרידמן, ימשיך בתפקידו

המלחמות בלשכת רואי החשבון החלו מוקדם מהצפוי: חברים מסיעתו של רו"ח עופר מנירב, שהפסיד לרו"ח יגאל גוזמן בבחירות לנשיאות הלשכה, מבקשים לכנס ישיבת ועד מרכזי בניגוד לרצונו של גוזמן, שנועדה להעביר החלטות שימנעו מגוזמן לבצע שינויים פרסונליים בלשכה.

על הפרק עומדת הצעה כי כל בעלי התפקידים וסגני הנשיא המכהנים - כולם מקבוצתו של עופר מנירב - ימשיכו בתפקידיהם. מוצע להמשיך את מינויים של סגני הנשיא המכהנים: רו"ח דוד גולדברג, יו"ר מרחב תל-אביב בלשכה, אדיר ענבר, דורון קופמן, יזהר קנה ואיריס שטרק. כן מוצע כי יאושרו כל יושבי ראש הוועדות המכהנים.

עוד על הפרק: קבלת החלטה מפורשת לפיה מנכ"ל לשכת רואי החשבון, אבי פרידמן, ימשיך בתפקידו ולא ייעשה כל שינוי לגביו, כמו גם לגבי כל שאר עובדי הלשכה. זאת - בעקבות פרסומים בדבר כוונת מחנה גוזמן לבצע שינויים פרסונליים בלשכה.

גוזמן רצה לקיים את ישיבת הוועד במועד מאוחר יותר, שכן קיווה להעביר לצידו חברים ממחנה מנירב. ואולם, על זימון הישיבה חתמו 12 חברים, כולם מסיעתו של מנירב. בין היתר מוצע כי מנירב ימשיך להיות אחראי על כל נושא המסים בלשכה וייצג אותה בכל הקשור לענייני מסים.

מנירב מסר בתגובה: "ישיבת הוועד האחרונה התקיימה לפני כחודשיים. תקנות הלשכה מחייבות לערוך ישיבה פעם בחודש. בעבר, ימים ספורים אחרי הבחירות היתה מתקיימת ישיבה. מאחר שטרם נקבע דיון ויש שורה של נושאים שיש לדון בהם, פנו 12 חברים למזכיר הכבוד בבקשה לקיים ישיבה להעלאת הנושאים הללו, שהינם חשובים מאוד לדעת החברים. החברים עשו זאת כאשר טובת הלשכה לנגד עיניהם, כמו גם המשך פעילותה התקינה".

דוברו של גוזמן מסר בתגובה: "לפי הידוע לנו, המכתב האמור נמשך ואינו עומד כעת על סדר היום".

לדברי מקורב לגוזמן, "אלה העומדים מאחורי המכתב לא הפנימו את תוצאות הבחירות, ובבחירות ניצחה סיעת 'רוח חדשה בלשכה', וכשמה כן היא. ציבור הבוחרים נתן מנדט לגוזמן לנהל את הלשכה ולא למי שהפסידו, ובכוונתו של גוזמן להוביל את הלשכה תוך שיתוף-פעולה מלא עם כל חברי הוועד שימצאו לנכון לתמוך בהנהגה החדשה ולא לנגח. גוזמן בא לעבוד ולא לנהל מלחמות".