עוד הפסד משפטי לטבע: לא תשווק את תרופת הסרוקל

בית המשפט בארה"ב דחה את הערעור של טבע ואשרר את הפטנט של אסטרה-זנקה על התרופה שמכירותיה נאמדות ב-3.8 מיליארד דולר בשנה

הפסד משפטי נוסף לחברת טבע - השני בשבוע החולף. בית המשפט הפדראלי לערעורים בארה"ב אישר את תקפות הפטנט של חברת אסטרה-זנקה על תרופת הסרוקל (Seroquel). המשמעות: טבע לא תוכל לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה עד שיפוג הפטנט של אסטרה-זנקה במארס 2012.

התרופה מיועדת לטיפול בהפרעה דו-קוטבית וסכיזופרניה. לפי נתוני ה-IMS, לתרופת המקור מכירות שנתיות של 3.8 מיליארד דולר. טבע הודיעה כבר בדצמבר 2008 שקיבלה מה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, אישור טנטטיבי (מותנה) לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה, אולם משמעות ההודעה לא הייתה גדולה כיוון שטבע לא קיבלה אישור סופי בשל המאבק המשפטי בנושא.

כבר באמצע 2008 בית המשפט המחוזי בניו ג'רזי קיבל את גרסתה של אסטרה-זנקה ומנע מטבע להשיק את הגרסה הגנרית שלה בבלעדיות. טבע הודיעה אז שהיא מתכוונת לערער על ההחלטה, וכאמור בית המשפט לערעורים אישר את החלטת המחוזי בניו-ג'רזי ואשרר את תקפות הפטנט של אסטרה-זנקה.

כאמור, זהו ההפסד המשפטי השני של טבע השבוע. מוקדם יותר השבוע קבע בית המשפט מחוזי באינדיאונפוליס שהפטנט של ענקית התרופות אלי-לילי על תרופת אוויסטה עדיין תקף, מה שמונע מטבע לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה, המיועדת לטיפול באוסטופורוזיס. פסיקת בית המשפט הבטיחה את הפטנט של אלי-לילי עד מארס 2014. מכירות תרופה זו ברחבי העולם נאמדות בכ-1.1 מיליארד דולר.