אירופה נעלה את יום המסחר בירידות קלות; הדאקס ירד ב-0.4%

התמ"ג של בריטניה התכווץ ב-0.6% ברבעון השני לעומת ההערכות הראשוניות להתכווצות של 0.7% ■ הבנק המרכזי של רוסיה הוריד את שיעור הריבית ל-10% מ-10.5%

שוקי אירופה ננעלו הערב (ג') בטריטוריה השלילית, כאשר מדד הפוטסי הבריטי ירד ב-0.2%, מדד הקאק הצרפתי נעל את יום המסחר בירידה של 0.3% ומדד הדאקס הגרמני הוביל את הירידות וסיים את יום המסחר בירידה של 0.4%. הירידות נרשמו בהתאם למגמה בוול סטריט וזאת על אף ירידת מדד מנהלי הרכש (PMI) בגוש האירו בשיעור המתון ביותר מזה 16 חודשים. במונחים מתואמים עונתית, מדד מנהלי הרכש עלה ל-48.6 נקודות בספטמבר מ-47.1 נקודות באוגוסט. כל תוצאה הנמוכה מ-50 נקודות מצביעה על ירידה במכירות.

לונדון ננעלה בירידות על אף עדכון מעלה של נתוני התמ"ג של בריטניה ברבעון השני של 2009. הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה הודיעה כי התמ"ג התכווץ ב-0.6% ברבעון הקודם - פחות מההערכות הקודמות לנסיגה של 0.7%.

עוד בזירת המאקרו; הבנק המרכזי של רוסיה (Rossil) הוריד את שיעור הריבית ל-10% מ-10.5% על מנת לעודד את יצואנית האנרגיה הגדולה בעולם לצאת מהמשבר הפיננסי. כמו כך, בנק Rossil הוריד את הריבית על הלוואות בין בנקאיות ל-9% מ-9.5%. העדכון יכנס לתוקף החל ממחר (ד').

השווקים המתעוררים עלו בשיעור החד ביותר מזה שבוע

מרבית המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות שערים, בהמשך לנעילה החיובית אמש (ב') בוול סטריט, כאשר מניות הטכנולוגיה ותעשיית הרכב של יפן הובילו את העליות בטוקיו הודות להיחלשות הין ביחס לדולר.

"קיים מחסור בחדשות פונדמנטליות, כך שהסנטימנט הופך למשמעותי יותר בקביעת קיוונו של השוק ברמה היומית, ואין ספק שההתאוששות של וול סטריט אמש שיפרה את הסנטימנט היום באסיה", אמר אנליסט בבית ההשקעות טאורוס בסיאול.

הבורסות בסין סיימו בירידות, בניגוד למגמה המרכזית באסיה, כאשר המשקיעים נוהגים בזהירות לקראת החופשה הלאומית שתתחיל ביום חמישי. שוקי סין יפתחו מחדש ב-9 לאוקטובר.

ניקיי 225 עלה ב-0.91% ל-10,100 נקודות ■ הנג-סנג הוסיף 2.06% ל-21,013 נקודות ■ שנחאי משולב ירד ב-0.335 ל-2,754 נקודות ■ קוספי הוסיף 0.87% ל-1,690 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 הוסיף 1.6% ל-4,753 נקודות ■ סנסקס 30 .

BNP פריבה יגייס 6.3 מיליארד דולר

BNP פריבה , הבנק הגדול ביותר בצרפת, מתכוון לגייס 4.3 מיליארד אירו (6.3 מיליארד דולר) בהנפקת זכויות על מנת להחזיר הלוואות שלקח מהממשלה הצרפתית.

הבנק הצרפתי מציע לבעלי המניות הקיימים 107.6 מיליון מניות במחיר של 40 אירו למניה, כלומר בנכיון של 29% על מחיר הנעילה של המניה אתמול. בכוונת החברה להחזיר הלוואה של 5.1 מיליארד דולר שקיבלה מממשלת צרפת בנוסף ל-226 מיליון אירו בגין ריבית על ההלוואה.

לאחר קריסתו של ליהמן ברדרס בספטמבר אשתקד, BNP פריבה וסוסייטה ג'נרל , הבנק השני בגודלו בצרפתי לפי שווי שוק, קיבלו סכום כולל של 8.5 מיליארד אירו מממשלת צרפת על מנית להגדיל את היקף ההון ולשמור על יכולתם להמשיך ולהלוות כספים. מאז תחילת השנה, מניית BNP פריבה עלתה ב-92%.

חולשתו של הין מחזקת את טוקיו

המניות היפניות התחזקו לאור היחלשותו של הין- דבר המגדיל את האטרקטיביות של היצואניות היפניות; טויוטה , הונדה , שארפ , סמסונג אלקטרוניקס .

הבורסה של סידני ננעלה ברמה הגבוהה ביותר מזה 11 חודשים בהובלת סקטור הסחורות לאור עליית מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בנובמבר ב-0.06% ל-66.88 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני בניו יורק. BHP בילטון , וודסייד פטרוליום , ריו טינטו

[לטבלת שערי חליפין]