BNP פאריבה מגייס 6.3 מיליארד דולר על מנת להחזיר חובות

הבנק הצרפתי מתכוון להחזיר הלוואות שלקח מהממשלה הצרפתית ■ הבנק הצרפתי מצעי לבעלי המניות הקיימים 107.6 מיליון מניות במחיר של 40 אירו למניה -נכיון של 29% על מחיר הנעילה של המניה אתמול

BNP פאריבה , הבנק הגדול ביותר בצרפת, מתכוון לגייס 4.3 מיליארד אירו (6.3 מיליארד דולר) בהנפקת זכויות, על מנת להחזיר הלוואות שלקח מהממשלה הצרפתית.

הבנק הצרפתי מצעי לבעלי המניות הקיימים 107.6 מיליון מניות במחיר של 40 אירו למניה, כלומר בנכיון של 29% על מחיר הנעילה של המניה אתמול. בכוונת החברה להחזיר הלוואה של 5.1 מיליארד דולר שקיבלה מממשלת צרפת בנוסף ל-226 מיליון אירו בגין ריבית על ההלוואה.

לאחר קריסתו של ליהמן ברדרס בספטמבר אשתקד, BNP פאריבה וסוסייטה ג'נרל , הבנק השני בגודלו בצרפתי לפי שווי שוק, קיבלו סכום כולל של 8.5 מיליארד אירו מממשלת צרפת על מנית להגדיל את היקף ההון ולשמור על יכולתם להמשיך ולהלוות כספים. מאז תחילת השנה, מניית BNP פריבה עלתה ב-92%.

"מהלך זה יציב אותו בעמדה חזקה יותר, ואני בהחלט תומך בכך", אמר אנדי לינץ', המנהל 1.8 מיליארד דולר ב-Schroders Investment Managers בלונדון ומחזיק מניות של BNP. "אנו צפויים להיות עדים ליותר צעדים כאלו ברחבי אירופה".

בתמורה לסיוע הממשלתי, הבנק הסכים להגדיל את היקף ההלוואות הקיימות למשקי בית וחברות ב-3% לפחות עד תום השנה. BNP פאריבה אמר כי הוא נותר מחויב לכך.

הסיוע הממשלתי "השיג את מטרתו במלואה", אמר הבנק. "בהינתן השינוי בסביבה והביצוע החזק של הבנק, BNP פאריבה כבר לא זקוק לתמיכה זו". הבנק אמ כי תוצאות הרבעון הנוכחי אינן צפויות להיות שונות משמעותית מהרבעון הקודם, בנטרול השפעות עונתיות. רווחי הרבעון השני עלו ב-6.6% ל-1.6 מיליארד אירו. BNP פאריבה יציע למשקיעים מניה אחת חדשה על כל 10 מניות בבעלותם. ,