הפספוס של נדב דותן, בנו של מייסד אמדוקס, באלטשולר שחם

בנו של אחד ממייסדי אמדוקס התעניין ברכישת בית ההשקעות ב-2002 בעשירית ההשקעה ■ קרן ההשקעות שירז תשקיע 60 מ' ש' בבית ההשקעות אלטשולר שחם, ותקבל בתמורה 20%-25% מהמניות

קרן ההשקעות המנוהלת על ידי נדב דותן וניר לינצ'בסקי, תשקיע 60 מיליון שקל בבית ההשקעות אלטשולר שחם, ותקבל בתמורה 20%-25% מהמניות. "ההשקעה היא למטרת רכישות של גופים שמעניינים אותנו", אומר רן שחם, בעלים ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות, ביחד עם גלעד אלטשולר.

העסקה משקפת לאלטשולר שחם שווי של כ-240-300 מיליון שקל, אחרי הכסף. בית ההשקעות מנהל נכסים בהיקף של כ-13 מיליארד שקל, מתוכם כ-9 מיליארד שקל בחברת הגמל ששווייה, על פי הערכת שווי שלאחר המיזוג עם בית ההשקעות פרפקט, עומד על 212 מליון שקל.

ההיכרות בין שחם ואלטשולר לבין שירז השקעות היא בת כמה שנים ומתבססת על קשרים אישיים בין המשפחות. נדב דותן, בנו של בועז דותן, ממייסדי אמדוקס, התעניין כבר בשנת 2002 ברכישת 30% מבית ההשקעות. על פי הפרסומים באותה תקופה דובר על תמורה של 6-7 מיליון שקל בלבד - כלומר, כעשירית בלבד מהסכום שיושקע כעת בכניסה לבית ההשקעות.

דותן ולינצ'בסקי ימונו לדירקטורים, אך לא יהיו נושאי משרה בבית ההשקעות. "אנחנו מאמינים שהם יתרמו גם בתור היותם חברי דירקטוריון, וגם בזכות הניסיון שלהם וקשריהם האישיים והעסקיים", הוסיף שחם.

מתווה העסקה, שעדיין לא הושלם לגמרי, כולל גם אופציה להגדלת אחזקותיה של שירז בעתיד הרחוק. ביצוע העסקה עדיין כפוף לכל האישורים הרגולטוריים הנדרשים, ובהם אישור משרד האוצר לניהול קופות גמל ורשות ניירות ערך לניהול תיקים וקרנות נאמנות. באלטשולר שחם ציינו היום כי פנייה לרגולטורים כבר נעשתה.

את הסכום שתזרים שירז תוכל אלטשולר שחם למנף, ולקבל כנגדו הלוואות בנקאיות בהיקף דומה. כך, עם סכום של 120 מיליון שקל יוכל בית ההשקעות לרכוש גוף המנהל 4-5 מיליארד שקל, או כמה גופים קטנים יותר שמנהלים חצי מיליארד-מיליארד שקל.

"יש הזדמנויות טובות. החברות הקטנות של קופות גמל וניהול תיקים לא מרוויחות כסף, ואנחנו אופציה טובה עבורם כי הגופים הגדולים כבר גדולים מדי כדי לקחת גופים קטנים שכאלה", מסביר שחם. הסכום שיתקבל יכול גם לשמש לחיזוק ההון העצמי של בית ההשקעות, בהתאם לדרישות הרגולטוריות האחרונות.