הסטארט-אפ EyeClick מסייע לחנויות לתפוס את תשומת לב המבקרים

בעולם של גירויים ועודף היצע של מותגים שמתחרים על תשומת ליבו של הצרכן, המפרסמים מחפשים דרכים יצירתיות לפנות בצורה אינטראקטיבית ללקוחות

בעולם של גירויים ועודף היצע של מותגים שמתחרים על תשומת ליבו של הצרכן, המפרסמים מחפשים דרכים יצירתיות לפנות בצורה אינטראקטיבית ללקוחות. פרסום בנקודות מכירה, למשל, הפך לכלי הכרחי עבור משווקים, שהחלו להפנים שכדאי לפנות אל הלקוח גם במקומות הפיזיים, בהם מתקבלת החלטת הרכישה.

הסטארט-אפ הישראלי EyeClick, שהוקם ב-2005 על-ידי אריאל אלמוס המשמש כמנכ"ל, שואף להציע פתרונות בתחום. "המטרה היא לייצר אלטרנטיבה לפרסום בסגנון המיינסטרים, ולהכניס את האלמנט האינטראקטיבי לתוך נקודות מכירה בקניונים, חנויות ושדות תעופה", אומר אלמוס. "זה תחום שעדיין נמצא בחיתולים, בהשוואה לכלים פרסומיים אחרים".

הטכנולוגיה של החברה מזהה באמצעות חיישנים תנועות של אנשים, ומושכת אותם לתוך החנות באמצעות פנייה אישית. היא משתמשת במשטחים - כמו חלון ראווה, רצפה או קירות - ומפעילה עליהם אנימציות עשירות שמגיבות לתנועות האנשים.

מגדילים הכנסות

כך, לקוחות החברה הופכים לחלק אקטיבי בפרסומת, וניתן למדוד את מידת התגובה וההיענות שלהם. דוגמה אחת לשימוש בטכנולוגיה נעשתה בפיילוט עם ברגר קינג, שם EyeClick הפכה את רצפת המסעדה למגרש משחקים אינטראקטיבי עבור ילדים.

אלמוס מציין כי "זה גורם משיכה גדול שיכול להניע את הצרכנים לקנייה. הוא יכול אף להגדיל את היקף המכירות של חנות ב-25%, וניתן לשנות את המסרים הפרסומיים כל הזמן".

EyeClick פעילה ב-35 מדינות באירופה, בארה"ב ובאסיה, והיא שיתפה פעולה עם מותגי ענק, בהם קוקה-קולה, סמסונג ודיסני. כעת מתחילה החברה את הפעילות שלה בישראל.

עברה לרווחיות

מתי וינברג, סמנכ"ל השיווק, מציין כי "יש חברות ישראליות שפעילות כזו היא קלאסית עבורן, כגון רשתות ביגוד או קניונים, שיכולים לנצל את השטח הגדול שבבעלותן למטרות שיווקיות. זה מתאים גם לתערוכות".

לדבריו, החברה לא מספקת רק טכנולוגיה, אלא מציעה שירותים נוספים, כגון קריאייטיב, במטרה לתקשר ישירות עם הלקוח. חברות נוספות שמציעות פתרונות טכנולוגיים דומים הן JestureTek ו-Displax, אך אלמוס טוען ש"הן רק מספקות את הטכנולוגיה ולא מציעות פתרון כולל".

*מה המודל העסקי שלכם?

אלמוס: "אנחנו מציעים רישוי בתשלום עבור שימוש בטכנולוגיה שלנו. העלות פר-נקודת מכירה עומדת על כמה מאות דולרים ומי שישתמש בטכנולוגיה זו למשך 24 חודשים יוכל להשאיר את המערכת בבעלותו".

בינתיים הצליחה החברה ליצור שיתוף פעולה אסטרטגי עם סוכנות הפרסום העולמית אוגליבי, והמערכת הותקנה בסניפים בלונדון, בייג'ין וניו-יורק, ומוצגת באופן קבוע ללקוחות הסוכנות.

עד כה גייסה EyeClick כמה מאות אלפי דולרים מהאנג'ל גיא גמזו, והשנה היא גם עברה לרווחיות. "החזון שלנו הוא להיות גורם דומיננטי בשוק, וגם הנפקה אינה מילה גסה מבחינתנו", אומר אלמוס.