עוד 3 בנקים נסגרו בארה"ב - כמעט 100 מתחילת השנה

ה-FDIC מעריך כי סגירת שלושת הבנקים תעלה לו כ-293 מיליון דולר ■ התאגיד ביקש השבוע מהבנקים לשלם לו מראש פרמיות ביטוח של 3 השנים הקרובות

כמדי סוף שבוע, נכנסים אנשי תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי (FDIC) לאזורים החבוטים של המערכת הפיננסית בארה"ב וסוגרים את שעריהם של הבנקים שהתקשו לעמוד בנטל ההלוואות הגרועות. הלילה סגר ה-FDIC שלושה בנקים נוספים בקולורדו, מישיגן ומינסוט. בכך, הגיע מספר הבנקים שנסגרו בארה"ב מתחילת שנת 2009 ל-98.

לג'נינגס סטייט בנק במינסוטה, שנסגר על ידי הרשויות הלילה, היו נכסים בהיקף של 56.3 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף של 52.4 מיליון דולר. שני סניפי הבנק וכל הנכסים והפקדונות שלו יירכשו על ידי הבנק המרכזי של סטילוטיר, כך נמסר מה-FDIC. בנוסף, הסכים הבנק המרכזי להשתתף עם ה-FDIC בהפסד של 37.7 מיליון, כתוצאה מסגירת הבנק.

לבנק השני שנסגר השבוע, וורן בנק במישיגן, היו נכסים בהיקף 538 מיליון דולר ופקדונות בהיקף 501 מיליון דולר. הפקדונות ושישת הסניפים של הבנק הנכשל יטעברו להנטינגטון בנק. בנוסף דיווח ה-FDIC כי הנטינגטון בנק רכש כ-83 מיליון דולר מנכסי וורן.

הבנק הלאומי של פואבלו בקולורדו היה הבנק השלישי שנכשל השבוע. לפי דיווח ה-FDIC לבנק היו נכסים בהיקף 39.5 מיליון דולר ופקדונות בהיקף של 31.9 מיליון דולר. ליג'אסי בנק הסכים לרכוש את שני הסניפים של הבנק הנכשל וכל הנכסים והפקדונות שלו. בנוסף הוא הסכים להשתתף עם ה-FDIC בהפסדים הצפוי בסך כ-25.5 מיליון דולר, כתוצאה מסגירת הבנק.

ה-FDIC מעריך כי סגירת שלושת הבנקים תעלה לו כ-293 מיליון דולר. כמו כן, תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדראלי צופה שההפסד המצטבר מביטוח הפיקדונות של בנקים שיקרסו יגיע ל-70 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות. ה-FDIC ביקש השבוע מהבנקים לשלם לו מראש פרמיות ביטוח של שלוש השנים הקרובות. על ידי כך, התאגיד מקווה למלא את הרזרבות שלה ב-45 מיליארד דולר לאחר שהתרוקנו כתוצאה משיא של 17 שנה בפשיטות רגל וקריסות של בנקים.

התאגיד שלל את האפשרות של הלוואות מהאוצר או אופציות חלופיות אחרות. "אנו מעוניינים לשלוט בנזילות השופעת של הבנקים כדי לשפר את הנזילות שלנו עצמנו וזאת מבלי שנצטרך ללוות עוד כסף מהממשל", אמרה שילה באייר, יו"ר FDIC.