היפוך כיוון במדד אמון הצרכנים: ירידה חדה של 5.3 נקודות האחוז בכוונות רכישת דירה

למרות התנודה החדה כלפי מטה, נתון המגמה, שהוא ממוצע נע תלת-חודשי, בכל זאת עלה החודש ב-0.7 נקודות אחוז לשיא של 10.2% מכלל המשיבים

שיעור הנכונות לרכוש דירה חדשה או מיד שנייה בששת החודשים הקרובים ירד בספטמבר ב-5.3 נקודות אחוז, ל-7.8% מכלל המשיבים במסגרת הסקר החודשי עליו מבוסס מדד אמון הצרכנים מבית גלובס מחקרים בשיתוף קסלמן וקסלמן, PwC ישראל.

למרות התנודה החדה כלפי מטה (השנייה בעוצמתה בהיסטוריית המדד) נתון המגמה, שהוא ממוצע נע תלת-חודשי, בכל זאת עלה החודש ב-0.7 נקודות אחוז לשיא של 10.2% מכלל המשיבים.

בחינת נתוני המגמה מגלה עוד, כי 1.8% מהמשיבים מתכננים רכישת דירה חדשה (לעומת 3.8% באוגוסט), 3.8% מתכננים רכישת דירה מ"יד שנייה" (5.3% באוגוסט) ו-2.2% מתכננים טרם החליטו (כ-4% באוגוסט).

מעניין לציין, כי מאז חודש אפריל נרשמת עלייה רציפה בנכונות לרכוש דירה, במקביל לעלייה רציפה בממוצע הרב-חודשי של מספר העסקאות בשוק הדיור (ראו גרף). כפי שצוין בחודש אוגוסט, וביתר שאת לנוכח הנתון השוטף "החלש" של ספטמבר, יש לבחון את השפעת מדיניות הריבית של בנק ישראל על ציפיות הציבור לגבי שוק הדיור.

קבוצת הצעירים (בני פחות מ-29) ממשיכים להוביל את כוונות הקנייה, כאשר שיעור הנכונות בקרבם עומד על כ-17%. מייד אחריהם קבוצת המשיבים בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע (13.8%).

בקצה השני של סולם הנכונות ניתן למצוא את קבוצת המשיבים המבוגרים (בני יותר מ-50), עם שיעור נכונות של קצת פחות מ-7%, ואילו בעלי הכנסה נמוכה מהממוצע רושמים שיעור נכונות של 7.5%. *