אספן מתקינה מתקנים סולאריים על גגות נכסים מניבים ב-4 מיליון שקל

מערכת שהותקנה בעלות של 2 מיליון שקל תניב הכנסה שנתית של 320 אלף שקל - תשואה של 16%

חברת הנדל"ן אספן גרופ, שבשליטת רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, חתמה על הסכמים להקמת מתקנים סולאריים על גג קניון חוצות אשקלון שבבעלותה ועל גג נכס בפארק אפק שבראש העין, לאחר שהתקינה מערכת על נכס בבעלותה בכפר סבא. בנוסף, ל"גלובס" נודע כי החברה בוחנת כניסה לשוק התחנות הסולאריות הבינוניות (עד 5 מגה וואט) יחד עם חברת סולארפאואר, בהיקף של 70-100 מיליון שקל לפרויקט.

המערכת הסולארית בכפר סבא כבר הותקנה על גג הנכס. מדובר בבניין היי-טק בבעלות החברה שממוקם באזור התעשייה המזרחי. על גג המבנה הותקנו 250 פאנלים בהספק כולל של 50 קילו-וואט פיק. יצרנית הפאנלים שהותקנו היא חברת Suntech, עמה חתמה אספן על הסכם שירות ל-20 שנה. עלות ההקמה היא מיליון שקל.

על גג קניון חוצות אשקלון תותקן מערכת בהספק זהה. עלות התקנת המערכת היא כמיליון שקל והמתקינה היא חברת סולארפאואר, בבעלות אלון תמרי, אבינועם לוי וקרן פרסיד, איתה חתמה החברה על חוזה שירות ל-20 שנה.

על גג הבניין בפארק אפק יותקנו שני מתקנים בהספק של 50 קילו וואט פיק כל אחד. עלות התקנת המערכת היא 2 מיליון שקל, וגם כאן המתקינה היא חברת סולארפאואר. המערכת תניב הכנסה של 320 אלף שקל בשנה. *