וול סטריט תסחר השבוע בסימן תחילתה של עונת הדו"חות

כמיטב המסורת, אלקואה תהא הראשונה מבין המניות בדאו ג'ונס לדווח על תוצאותיה ■ ענף חומרי הגלם צפוי להראות את הביצועים הגרועים ביותר מבין 10 המגזרים במדד ה-S&P 500

המשקיעים בוול סטריט, שלאחרונה מגלים זהירות רבה יותר בכל הנוגע למצבה של הכלכלה האמריקנית, ישובו בשבוע הקרוב להתמקד ברווחים הרבעוניים של החברות, כשהם מלאי תקווה שציפיות השוק עודכנו מטה במידה מספקת, שתאפשר למניות לחזור למגמת עלייה. "במהלך השבועיים האחרונים, עיכלנו את העליות של יולי-ספטמבר, וכעת השוק מחפש סיבות לחזור להיות אופטימי", אמר סם סטובל, אסטרטג שווקים ב-S&P.

כמיטב המסורת, אלקואה תהא הראשונה מבין המניות בדאו ג'ונס לדווח על תוצאותיה. ענקית האלומיניום, הנחשבת לברומטר של הכלכלה, צפויה להציג ביום ד' הפסד נוסף, של 11 סנט למניה, שישקף את הביצועים החלשים בסקטור חומרי הגלם. בממוצע, רווחי הרבעון של החברות במדד ה-S&P 500 צפויים לקטון ב-24.8% בהשוואה לרבעון המקביל, מה שיסמן את הרבעון התשיעי ברציפות של צמיחה שלילית ברווחים.

ענף חומרי הגלם צפוי להראות את הביצועים הגרועים ביותר מבין 10 המגזרים במדד ה-S&P 500. זאת, כאשר רווחי החברות בענף צפויים לצנוח ב-68% בממוצע. מנגד, מגזר הפיננסים, חופשי ממחיקות שפגעו בתוצאות 2008, צפוי להציג את הביצועים הטובים ביותר לרבעון זה, כאשר הרווחים צפויים לעלות ב-59% בממוצע. רווחי החברות במגזר ה-IT צפויים אמנם לרדת ב-15%, אך מגזר זה עשוי, לדברי אוון פיצפטריק מדויטשה בנק, לספק כמה הפתעות לטובה.

המסחר ביום ו' הסתיים בירידות של עד 0.5% ובכך הסתיים שבוע שני ברצף שלילי, בו ירד הדאו ג'ונס ב-1.9% וסגר מתחת לרמה של 9,500 הנקודות. הנאסד"ק וה-S&P500 איבדו הערב כ-0.5% ואת השבוע הראשון של הרבעון האחרון של העשור הראשון של האלף השני חתמו בירידה קלה של כ-0.2%.

בבבורסת הסחורות בניו-יורק, הסתיים ביום ו' המסחר בחוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש נובמבר בירידה של 1.2% ונקבע ב-69.95 דולר לחבית.

הגרעון המסחרי של ארה"ב צפוי להתרחב ל-32.9 מיליארד דולר

■ מחר יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש ספטמבר, הצפוי להראות עלייה ל-50 נקודות, לעומת 48.4 נקודות באוגוסט, ובכך לסמן מעבר להתרחבות.

■ האשראי הצרכני לחודש אוגוסט, שיפורסם ביום ד', צפוי לרדת ב-9.5 מיליארד דולר, בהמשך לנפילה חדה יותר, של 21.6 מיליארד דולר בחודש יולי.

■ במקביל יפורסם התקציב הממשלתי בספטמבר.

■ ביום ה', הדו"ח השבועי בדבר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-540 אלף תביעות חדשות מ-551 אלף בשבוע שלפני כן.

■ עוד ביום ה' - דו"ח שעניינו המלאים הסיטונאיים לחודש אוגוסט. כלכלנים צופים ירידה של 1% בהמשך לקיטון של 1.5% בחודש יולי.

■ ביום ו' יפורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש אוגוסט. הגרעון צפוי להתרחב ל-32.9 מיליארד דולר מ-32 מיליארד ביולי.

יצרנית הדשנים, מוזאיק , צפויה לדווח מחר על רווח של 35 סנט למניה עבור הרבעון הפיסקלי הראשון שלה, לעומת 2.65 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

אלקואה תדווח, כאמור, ביום ד', לאחר הנעילה, וצפויה להציג מעבר להפסד של 11 סנט למניה.

רשת קוסטקו תדווח ביום זה על תוצאות הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה, כשהצפי הוא לרווח של 76 סנט למניה, לעומת 92 סנט ברבעון המקביל.

מונסנטו צפויה לדווח לפני הפתיחה על מעבר לרווח של סנט בודד למניה ברבעון הפיסקלי הרביעי שלה.

ביום ה' תציג יצרנית המשקאות הקלים, פפסיקו , את דו"חות הרבעון השלישי, כשהצפי הוא רווח של 1.02 דולר למניה, לעומת 1.06 דולר למניה ברבעון השלישי של 2008.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה , קנת' לואיס, אשר יפרוש מתפקידו בסוף השנה, יקבל חבילת פרישה בסך 68.8 מיליון דולר, לאחר שצבר את הסכום במהלך 40 שנות עבודתו בבנק. חבילת הפרישה כוללת הטבות פנסיה בסך 53.2 מיליון דולר, פיצויים נדחים בסך 10.6 מיליון דולר, ו-305 אלף מניות מוגבלות של הבנק אותן יוכל לממש בשנים הקרובות בשווי של כ-5 מיליון דולר על בסיס המחיר הנוכחי של מניית הבנק, כך דיווח בהנק בהודעה האחרונה לבורסה.

לאחר שמניית רדוויז'ן צנחה בעקבות הודעתה של ענקית התקשורת סיסקו בדבר רכישת המתחרה טנדברג, הודיעה החברה הישראלית כי היא בוחנת את השלכות המהלך. מנכ"ל רדוויז'ן אף הביע אכזבה ומסר כי חדשות אלה באו בהפתעה לחברה.

לאחר שקיצצו כ-15% משכרם בחודש פברואר, המנהלים הבכירים במלאנוקס , חברת השבבים הישראלית, יחזרו להרוויח כ-1.1 מיליון דולר בשנה - רמת השכר לפני החרפת המשבר.

סטרלימס הודיעה היום שפתרונותיה נבחרו ע"י רשות אכיפה ממשלתית באזור Pacific RIM, בחוזה שמסתכם ב-1.2 מיליון דולר לרישוי ותחזוקה בשנה הראשונה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]