הדולר יורד ל-3.743 שקלים: "הזרים מוכרים כמויות נכבדות"

[לאתר המט"ח] כך אומר גורם בכיר בשוק ל"גלובס" בעקבות החרפת היחלשות הדולר משעות הצהריים ■ השקל מתחזק לאחר קביעת השערים היציגים - שנקבעו היום מוקדם מהרגיל לרגל חול המועד

הדולר פתח את שבוע המסחר בהיחלשות מול השקל, בהתאם למגמה העולמית, כאשר הימנעות מדינות ה-G7 מלבקר את היחלשות הדולר בעולם מתפרשת בעיני המשקיעים כאיתות לכך שהמדינות לא מתכוונות לעצור את היחלשות הדולר. משעות הצהריים הוחרפה ירידת הדולר מול השקל, כאשר גורמים בשוק מסרו ל"גלובס" כי הדבר נובע ממכירות מצד המשקיעים הזרים.

הדולר איבד 0.16% ושערו היציג נקבע ב-3.76 שקלים. האירו היציג עלה ב-0.37% ל-5.5033 שקלים. השערים היציגים נקבעו מוקדם מהרגיל, בשעה 12:30, לרגל חול המועד. עם זאת, השקל התחזק עוד יותר לאחר קביעת היציגים: הדולר מאבד כ-0.4% ל-3.743 שקלים והאירו יורד ב-0.6% ל-5.472 שקלים. בשוק המט"ח העולמי, הדולר נחלש ב-0.3% מול האירו ונסחר סביב 1.462 ד' לאירו. מתחילת חודש מארס נחלש הדולר בכ-14% מול סל המטבעות של 7 המטבעות המובילים בעולם.

"הזרים מוכרים היום דולרים - ובכמויות נכבדות", אומר גורם בכיר בשוק ל"גלובס". "מצד שני ישנם גורמים מקומיים שדווקא קונים היום, אך הזרים הם אלה שנותנים את הטון. בנק ישראל לא מורגש בשוק".

כזכור, למרות הספקולציות כי שרי האוצר של מדינות ה-G7 עשויים לפרסם הצהרה שתבקר את היחלשות הדולר ובכך תאפשר אולי התערבות בעתיד כדי למנוע את המשך היחלשות המטבע האמריקני, השרים לא עשו זאת אלא הסתפקו באמירה לפיה התנודתיות היתרה בשוק המט"ח מהווה איום על הכלכלה העולמית ועל המערכת הפיננסית. השרים נדרשו לסוגיה זו כיוון שהיחלשות הדולר פוגעת בייצוא של אותן מדינות, מה שמהווה משקולת על ההתאוששות הכלכלית שם.

בשוק המט"ח העולמי מתכוננים גם לשורה של אירועים חשובים השבוע. ביום חמישי תתקבל החלטת הריבית בגוש האירו, כאשר ההערכה הרווחת היא כי הבנק המרכזי האירופי יותיר את הריבית על 1%, אולם מעניין יהיה לבדוק את הודעת הריבית המצורפת אשר עשויה לספק רמזים באשר למדיניות המוניטרית העתידית. בארה"ב, 2 גורמים בכירים בפדרל ריזרב ישאו דברים ביומיים הקרובים: ראש ה'פד' בניו יורק, וויליאם דדלי, ינאם היום וראש ה'פד' בקנזס סיטי, תומס הואינג, ינאם מחר.