קבלני השיפוצים לבג"ץ: לחדש את מבחני ההסמכה לשיפוצניקים

"האם ייתכן שמבחני ההסמכה ללשכת עורכי הדין או ללשכת רואי החשבון יופסקו לתקופה של 14 חודשים?" שואלים העותרים את שופטי בג"ץ

התאחדות קבלני השיפוצים תוקפת בחריפות בתשובה לבג"ץ את משרד הבינוי והשיכון, רשם הקבלנים ומשרד התמ"ת על הפסקת מבחני ההסמכה לשיפוצניקים שהופסקו לפני 14 חודשים בצורה חד-צדדית על-ידי רשם הקבלנים והתמ"ת.

השיפוצניקים, המיוצגים על-ידי עוה"ד צביקה שטוירמן ורותם פרמינגר ממשרד יוסיפוף, כהן, גרודברג ושות', נדרשו לתשובה בשל תגובת המדינה לבג"ץ שהגישה ההתאחדות נגד המדינה, בדרישה לחדש את בחינות ההסמכה.

לטענת ההתאחדות, מאז מינויו של עו"ד רוני סיגל לתפקיד רשם הקבלנים, לא התאפשר עוד למעשה רישומם של קבלני שיפוצים בוגרי קורסים מוכרים הנלמדים במספר מכללות בארץ - זאת למרות שעמדו בדרישות הקורס, בבחינות ובניסיון המעשי הדרוש בחוק.

פגיעה בחופש העיסוק

בהתאחדות מציינים כי המבחן האחרון היה רק ביולי 2008, וכעת יש 500 קבלני שיפוצים ה"תקועים" בתהליך הרישום או שאינם יכולים לגשת למבחנים.

בתשובתה טוענת ההתאחדות כי התנהלות המדינה פוגעת ורומסת זכויות חוקיות מן המעלה הראשונה - חופש העיסוק והזכות להתפרנס בכבוד. בתגובתם שואלים העותרים את שופטי בג"ץ: "האם ייתכן שמבחני ההסמכה ללשכת עורכי הדין או ללשכת רואי החשבון יופסקו לתקופה של 14 חודשים?".

העותרים מייצגים ציבור של כ-14,600 קבלני שיפוצים, כאשר לטענתם אלפים מהם נפגעו מהתנהגות המדינה.

בעתירה שהגישו השיפוצניקים ב-2002 קבע בג"ץ כי מיסוד הענף על-ידי הסדרת תוכנית לימודים וקיום בחינות הכשרה המתאימות לענף השיפוצים יבואו על פתרונם עד ספטמבר 2004, אולם סוגיית מבחני ההסמכה עדיין שרירה וקיימת.

השיפוצניקים מבקשים מבג"ץ לתת צו ארעי המורה למדינה להמציא לידי העותרת את נוסח הזמני של בחינות ההסמכה, לפחות 45 ימים בטרם מועד קיום הבחינות בפועל.