דיווחים זרים: לבנונית סיפקה מידע על רון ארד - ונעצרה

האזרחית ראידה אל-עקילי, קיבלה שיחת טלפון בלתי מזוהה, ובה נמסרה לה הודעה מוקלטת על פרס כספי בסך עשרה מיליון דולרים בעבור מידע על גורלו של הנווט הנעדר

בלבנון מדווחים הבוקר כי הצבא המקומי עצר לאחרונה אזרחית לבנונית, בחשד שניסתה ליצור קשר עם גורמי מודיעין בישראל ולספק להם מידע בדבר גורלו של הנווט הנעדר רון ארד. "היא באה במגע עם המודיעין הישראלי באמצעות הטלפון הנייד וניסה להעביר מידע", דיווח תחילה העיתון "אל-חייאת" הלונדוני, ולאחריו כלי תקשורת רבים בלבנון.

על פי הדיווחים, האזרחית ראידה אל-עקילי, קיבלה שיחת טלפון בלתי מזוהה, ובה נמסרה לה הודעה מוקלטת על פרס כספי בסך עשרה מיליון דולרים בעבור מידע על גורלו של הנווט הנעדר. אל-עקילי נעצרה לאחר שעל פי החשד, ניסתה ליצור קשר עם ישראל לא פחות מחמש פעמים, בניסיון להעביר לה מידע על ארד.

גורמים בלבנון דיווחו כי גורמי המודיעין של הצבא הלבנוני ככל הנראה עלו על התדר של הטלפון הסלולרי של אל-עקילי, האזינו לשיחותיה, איתרו את מיקומה ועצרו אותה. בשלב זה לא ידוע האם חקירותיה נמשכות או שהיא שוחררה ממעצר.

גם "רשתות ריגול" נחשפו

הדיווחים הבוקר מצטרפים לדיווחים רבים מהתקופה האחרונה, לפיהם סיכלו ואף הפילו גורמי צבא בלבנון רשתות ריגול ישראליות שפעלו במדינה. בחודשים האחרונים אף פרסמו כלי תקשורת רבים במדינה תמונות, לכאורה, של אמצעי ריגול ישראליים שהופעלו בלבנון, ואשר נתפסו על ידי מנגנוני הביטחון.

בסוף חודש אוגוסט הוחזר לישראל צעיר הלוקה בנפשו, שחצה את הגבול ללבנון, בתום חקירה שעבר על ידי גורמי ביטחון לבנוניים. החזרתו התאפשרה הודות לתיווך של כוחות יוניפי"ל בין ישראל לגורמי ממשל לבנוניים.