קבוצת הכדורסל מנצ'סטר יונייטד. איך זה נשמע?

הבעלים האמריקנים של קבוצות הפרמיירליג, ביניהם גם ליברפול, אסטון וילה וארסנל, מעוניינים להקים ליגת כדורסל ■ ההשקעה הראשונית: 25 מיליון דולר

הכניסה של אנשי עסקים אמריקנים לבעלות על קבוצות בפרמיירליג, עשויה לסייע לבריטים גם בקידום משמעותי של הכדורסל. ה"פייננשל טיימס" מדווח על יוזמה חדשה בבריטניה להקמת ליגת כדורסל מקצוענית, כשהבעלות על הקבוצות תהיה בידיהם של אותם אנשי עסקים אמריקנים שמחזיקים בקבוצות הכדורגל.

על-פי התוכנית, משפחת גלייזר (בעלים של מנצ'סטר יונייטד), רנדי לרנר (אסטון וילה), טום היקס וג'ורג' ג'ילט (ליברפול) וסטן קרונקי (בעלים עיקרי בארסנל) יחזיקו בבעלות מקבילה גם בקבוצות כדורסל. בשלב ראשון תופעל הליגה במתכונת של 8 קבוצות, החל מנובמבר 2010, כשכבר עכשיו התחייבו המנהלים של הליגה החדשה על השקעה של 25 מיליון דולר. המשכורות בליגה החדשה צפויות להיות גבוהות פי 5 עד 10 מהמשכורות המשולמות היום בליגה הבריטית (BBL), במטרה למשוך כוכבים מכל אירופה.

ראשי הליגה כבר שכרו את שירותיו של קית' הריס, נשיא בנק ההשקעות סימור פירס, שיסייע למצוא משקיעים בריטיים לליגה. בנוסף, ראשי הליגה נפגשו אתמול עם הקומישנר של ה-NBA, דייויד סטרן, כדי לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה.

אחד מהעקרונות המנחים של ראשי הליגה הוא המודל הספרדי, לפיו מועדוני הכדורגל של ברצלונה וריאל מדריד מחזיקים למעשה גם את קבוצות הכדורסל.