הודי, איש עסקים מאבו-אבי, ורוסי: האנשים העשירים בכדורגל הבריטי

"פור-פור-טו" דירג את רשימת העשירים של הכדורגל הבריטי ■ במקום הראשון לקשאמי מיטאל, מבעלי ק.פ.ר מליגת המשנה, עם הון של 18.4 מיליארד ליש"ט ■ ובכמה מוערך הכדורגלן העשיר ביותר, דייויד בקהאם?

לפרמיירליג נכנסו לא מעט מיליארדרים בשנים האחרונות, אבל האיש העשיר ביותר בעסקי הכדורגל מחזיק קבוצה צנועה מהליגה השנייה באנגליה. מרשימת האנשים העשירים של המגזין "פור-פור-טו" עולה שהאיש העשיר ביותר בכדורגל הבריטי הוא איל הפלדה ההודי לאקשמי מיטאל, שמחזיק בבעלות של 20% מק.פ.ר, והונו מוערך ב-18.4 מיליארד ליש"ט.

מיטאל מדורג לפני הבעלים החדש של מנצ'סטר סיטי, השייח' בין-זאיד אל-נאיאן מאבו-דאבי, ראש גוף ההשקעות ADUG. שהונו מוערך ב-17 מיליארד ליש"ט. רומן אברמוביץ' של צ'לסי מדורג שליש עם שווי מוערך של 7.8 מיליארד ליש"ט,

מבין 10 העשירים ביותר בכדורגל הבריטי, יש רק שלושה בריטיים - ברני אקלסטון (הבעלים של ק.פ.ר - מדורג 8), דניס אובראיין הסקוטי (סלטיק - מדורג 6) וג'ו לואיס, אחד מהבעלים של טוטנהאם (מדורג 4).

הכדורגלן הראשון ברשימת העשירים הוא דייויד בקהאם, שמדורג במקום ה-38 עם הון מוערך של 125 מיליון ליש"ט, הרבה לפני הכדורגלן השני ברשימה - מייקל אואן, כוכב מנצ'סטר יונייטד שמוערך ב-38 מיליון ליש"ט. 4 מ-5 הכדורגלנים ה"שווים" ביותר בממלכה הם שחקני מנצ'סטר יונייטד (אואן, וויין רוני - 37 מיליון, ריו פרדיננד 30 מיליון, ראיין גיגס 24 מיליון).

את מצעד המנג'רים מוביל פאביו קאפלו, מאמן נבחרת אנגליה שמוערך ב-30 מיליון ליש"ט, בעיקר בזכות אוסף יצירות האומנות שלו ששווה 17 מיליון ליש"ט. סוגרים את רשימת ה-100 ארסן ונגר וסוון גוראן אריקסון, עם הון מוערך של 15 מיליון ליש"ט.