פפושדו מקים מלון בבניין לשימור באמסטרדם ב-30 מיליון אירו

הבניין לשימור, ששימש בעבר גם כבית הארכיון הראשי של אמסטרדם, ממוקם מול תחנת הרכבת הראשית של העיר ■ המלון ישתרע על פני כ-6,000 מ"ר ב-6 קומות

חברת המלונאות פארק פלאזה, מקבוצת ים סוף שבשליטת אלי פפושדו, תקים מלון בבניין לשימור באמסטרדם, בהשקעה כוללת של כ-30 מיליון אירו, כך נודע ל"גלובס".

החברה, שנסחרת בבורסה של לונדון, מפעילה כ-40 מלונות באירופה ובמזרח התיכון, חלקם בבעלות וחלקם בניהול עבור בעלים אחרים. לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם עיריית אמסטרדם לפיתוח מלון בבניין לשימור משנות ה-20 של המאה הקודמת, שהיה משכנו של משרד רישום המקרקעין של הולנד. הבניין ממוקם סמוך למלון ויקטוריה של החברה, שפועל אף הוא בבניין לשימור, מן המאה ה-19. בעיר פועל מלון נוסף של החברה, ששמו וונדלפארק.

הבניין לשימור, ששימש בעבר גם כבית הארכיון הראשי של אמסטרדם, ממוקם מול תחנת הרכבת הראשית של העיר. המלון ישתרע על פני כ-6,000 מ"ר בשש קומות ויפעל תחת המותג art'otel של פארק פלאזה, שבמסגרתו מפעילה החברה מלונות אמנות. תחת מותג זה פועלים היום מלונות של החברה בברלין, בדרזדן ובבודפשט. כל מלון פועל סביב אמן ידוע או סביב נושא אמנותי ייחודי.

ל"גלובס" נודע כי מתוך סכום ההשקעה הכולל יוקצו 14 מיליון אירו לטובת הבנייה. לפי הסכם הפיתוח עם העירייה, יוסבו שתי הקומות הראשונות במלון המתוכנן לגלריות לאמנות ואילו שלוש הקומות העליונות ישמשו להארחה. מספר חדרי האירוח המתוכננים עומד על 100 כולל חדרים בשטח 40 מ"ר וסוויטות בשטח 70 מ"ר. בשאר שטחי המלון מתוכננים אודיטוריום, סדנאות לאמנים ובר שישמש מקום מפגש לקהילת האמנות של אמסטרדם.

במסגרת פעילות פארק פלאזה פועלים היום כ-8,000 חדרי אירוח, אבל ההסכם שנחתם עם חברת Ferens הרוסית ב-2008 צפוי להוסיף לחברה כ-20 מלונות נוספים בניהול ברוסיה עד שנת 2012. תוספת זו תתבטא ב-4,000 חדרי אירוח נוספים.

מלון הענק של החברה בלונדון, ה-Westminster Bridge, שיכיל 1,020 חדרים ושידוע כמלון הגדול ביותר שנבנה בעיר זה שנים רבות, צפוי להיפתח בתחילת 2010.

סמנכ"ל הכספים של פארק פלאזה, חן מורבסקי, אמר ל"גלובס" כי "המלון החדש באמסטרדם הוא הפרויקט המלונאי הכי מלהיב בעיר. הרבה אנשים מתחום המלונאות והאמנות בהולנד רוצים להיות קשורים לפרויקט ופארק פלאזה שמחה להוסיף 100 חדרים נוספים לפעילות המצליחה שלה בהולנד, שהחלה ב-1989".