רק 8 חודשי מאסר על-תנאי לאסי דיין שתקף ואיים על בת-זוגו

המאסר יופעל אם דיין יעבור עבירת אלימות ועוד 4 חודשים אם יעבור עבירת איומים ■ יפצה את בת-זוגו ב-2,000 שקל ■ יועמד לתקופת מבחן של שנה, בה יקבל טיפול פכיסיטארי ויידרש למסור דגימות שתן לאיתור סמים

בית משפט השלום בת"א גזר מאסר על-תנאי על הבמאי והשחקן אסי דיין, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בתקיפת בת-זוגו לשעבר ובאיומים עליה. על דיין נגזרו 8 חודשים שיופעלו אם יעבור עבירת אלימות ו-4 חודשים או יעבור עבירת איומים. כן חויב לפצות את בת-זוגו ב-2,000 שקל. הוא יועמד לתקופת מבחן של שנה, בה יקבל טיפול פכיסיטארי ויידרש למסור דגימות שתן לאיתור סמים.

דיין תקף פעמיים את בת-זוגו ההרה (הריון עליו לא ידע). תחילה הוא חבט באגרופו בפניה ומשך בשערה. כעבור יממה, בעקבות ויכוח ביניהם, הוא דחף אותה, נופף מול פניה בסכין מטבח, רדף אחריה תוך איומים שישחט אותה ולבסוף היכה אותה בגבה.

הפרקליטות ובת-הזוג ביקשו לשלוח את דיין למאסר בפועל. שירות המבחן המליץ להסתפק במאסר על-תנאי, בנימוק שהתנהגותו של דיין נובעת מהתמכרותו לריטלין, שחלקה נבעה ממינון יתר שנרשם לו. קצינת המבחן טענה שעבירות האלימות נבעו ממצבו הנפשי וכי המשך טיפול רפואי ונפשי מסודר יפחית את הסיכון להמשך התנהגות אלימה מצידו.

השופט ציון קאפח קבע ש"העבירות בהן הורשע הנאשם חמורות הן. כבודה וגופה של אישה - כל אישה - אינם הפקר. ראוי כי ענישה במקרים מעין אלה תעביר מסר ברור וצלול, כי כל המרים יד על אישה או מאיים עליה - ייענש בחומרה".

עם זאת, קאפח סבר שאלימותו של דיין היתה "חריגה בחייו" ותוצאה ישירה של צריכת-היתר של הריטלין, "משל היו בו שתי ישויות שונות בעת ובעונה אחת". לדעתו, דיין כבר "הולקה כהנה וכהנה בשל מעשיו והגיעה העת להתיר לו לשוב לחברה ולנסות לקומם את חורבותיו". הוא ציין שדיין שיתף פעולה עם שירות המבחן בחודשים בהן שוחרר לחלופת מעצר, הוא הביע צער וחרטה כנים ואף ביקש להמשיך בתוואי הטיפול הרפואי שנקבע לו.

"מאסר בפועל נוסף לא יעמוד בשום יחס למעשיו מחד, ולרקע למעשים ולצעדים שננקטו נגדו מאידך", קבע קאפח. הוא הוסיף ש"כליאתו עלולה לגרום לו נזק חמור ובלתי הפיך", כפי שציינה קצינת המבחן. (ת.פ. 09-3985)