מוזיקה על גלגלים

בדרך כלל, נסיעת מבחן במכונית חדשה נותנת לקונה הפוטנציאלי שלה דגימה קצרה של הריח של אותה מכונית, אבל לאוהבי מוזיקה בכמה שווקים בארה"ב, נסיעה בדגם כמו קאיה סואול מעניקה גם קונצרט בחינם

בדרך כלל, נסיעת מבחן במכונית חדשה נותנת לקונה הפוטנציאלי שלה דגימה קצרה של הריח של אותה מכונית, אבל לאוהבי מוזיקה בכמה שווקים בארה"ב, נסיעה בדגם כמו קאיה סואול מעניקה גם קונצרט בחינם.

המופעים המוזיקליים הם חלק מאסטרטגיית שיווק שאפתנית של קאיה, שמנסה למשוך לאולמות התצוגה שלה קונים צעירים לדגם Kia Soul, שהושק בארה"ב במארס השנה. המופעים המוזיקליים, שנקראיםKia Soul Collective, נערכים בסופי השבוע בעשר ערים בארה"ב.

עד כה נערכו כבר שישה מופעים ועוד ארבעה מתוכננים באטלנטה, בבוסטון, בניו יורק ובלוס אנג'לס. המופעים האחרונים כללו הופעות של הרכבי האלטרנטיבN*E*R*D, MGMT ו-Against Me. בהמשך יופיעו גם להקות "אטלס סאונד" ו-Pains of Being Pure.

דרך להגיע לקהל

הקמפיין כולל גם אתרי אינטרנט שמציעים הורדות של מוזיקה מקורית וטלפונים ניידים במיתוג של קאיה. "זו הפעם הראשונה שאנחנו עושים משהו כזה", אומרת קתרין סימה, מנהלת חסויות ואירועים בקאיה מוטורס אמריקה. "לא התחלנו במחשבה שזו תהיה יוזמה מוזיקלית, אבל כשחיפשנו דרכים להתחבר לקהל צעיר, מצאנו שמוזיקה היא דרך טובה להגיע אליו".

סימה אומרת שהמופעים הביאו לכ-1,000 מבחני נהיגה בדגם קאיה סואול. "אין לנו נתונים על ההתאמה של נתוני ההזמנות למבחני נסיעה עם אירועים ומכירות", היא אומרת, "אבל אנחנו רואים תגובה נהדרת, בייחוד בעולם המדיה החברתית. אנשים כותבים בלוגים וטוויטים על קאיה המגניבה ועל כך שסואול הוא דגם מגניב".

ג'ף תמאס, סגן נשיא לשיווק אסטרטגי בחברת המיתוג קורנרסטון, אומר שזהו הזמן המתאים ביותר עבור קאיה להתחיל לבנות יחסים עם צרכנים צעירים יותר. "הרעיון הוא להציג את קאיה סואול בפני הנערים האלו. מאחר שזה מותג חדש, רבים מהם שומעים עליו לראשונה. אולי הם לא יכולים לקנות כעת מכונית חדשה, אבל כשהם יוכלו, הם יחשבו על קאיה סואול ויקשרו אותה למוזיקה שהם שמעו".

קאיה אינה היצרנית היחידה שנעזרת במוזיקה כדי להגיע לצעירים. טויוטה היפנית ניהלה בשנים האחרונות קמפיינים מבוססי מוזיקה לדגמים סיון ויאריס. עם זאת, בטויוטה נאלצו לבטל חלק מהקמפיינים השאפתניים יותר בגלל קשיי תקציב.

לשמור על הדימוי

מנהלת אירועי המכירות של סיון (Scion), ג'רי יושיזו, אמרת שהחברה ממשיכה לתת חסות לקונצרטים בשווקים שונים. "אנחנו עושים פסטיבל רוק גראז' בפורטלנד בקרוב, ונעניק חסות לפסטיבל מטאל באטלנטה. אנחנו עושים גם מסיבות חודשיות, ונותנים חסות לסיבובי הופעות של תקליטנים (די.ג'ייז) בשווקים משניים".

לדבריה, היא מתמקדת בשמירה על הדימוי של המותגים, תוך שמירה על השורה התחתונה. "אנחנו עושים אירועים זולים יותר. הופעות של מספר תקליטני דאבסטפ זולות בהרבה לעומת מתן חסות לסיבוב הופעות של ראפר ידוע מאוד עם להקה בגודל מלא". *