סנוק הסינית ואקסון מובייל מתחרות על נפט בגאנה

אקסון מובייל הציעה לגאנה נשונל פטרוליום המייצגת את ממשלת גאנה 4 מיליארד דולר עבור זכויות הפיתוח והשאיבה באתר "ג'ובילי" הנמצא סמוך לחופי מערב אפריקה

ענקית האנרגיה הסינית סנוק מתחרה באקסון מובייל על זכויות להפקת נפט באסדת הנפט "ג'ובילי" שנמצאת סמוך לחופי גאנה, מערב אפריקה. אקסון מובייל הציעה לגאנה נשונל פטרוליום, המייצגת את ממשלת גאנה, 4 מיליארד דולר עבור זכויות הפיתוח והשאיבה באתר. כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל".

אדם המקורב להנהלת סנוק אמר כי ההצעה של החברה תהווה תחרות קשה לזאת של אקסון מובייל, ומשקפת את שאיפתה של סין להבטיח גישה ישירה לעוד משאבי נפט בעולם וכן את רצונה של ממשלת גאנה לקחת חלק משמעותי יותר בפיתוח של אתר "ג'ובילי".

צמיחתן של חברות אנרגיה סיניות המתחרות על משאבי הטבע באפריקה ומקומות נוספים בעולם מהווה אתגר לא פשוט עבור חברות האנרגיה המערביות ומאיימת על השליטה המסורתית שלהם על ענף האנרגיה העולמי.

אקסון מובייל וסנוק מתחרות על חלקה של קוסמוס אנרג'י באתר "ג'ובילי" שעל פי הערכות שונות מכיל עתודות נפט בהיקף של כ-1.8 מיליארד חביות נפט גולמי. הגילוי הופך את גאנה למתחרה מרכזית לסיירה ליאון השכנה, כשעד סוף שנה הבאה גאנה עשויה להפוך ליצואנית הנפט הגדולה ביותר במערב אפריקה.