ממשלת בריטניה תמכור נכסים ב-16 מיליארד ליש"ט

התוכנית של ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, היא למכור "נכסים לא פיננסים" המוחזקים בידי הממשלה והרשויות המקומיות בבריטניה על מנת לצמצם את הגרעון התקציבי

ממשלת בריטניה בראשות גורדון בראון הגישה הצעה להקטנה הגירעון התקציבי ההולך ומתרחב באמצעות מכירת נכסים בהיקף של 16 מיליארד ליש"ט. התוכנית של בראון היא למכור "נכסים לא פיננסים" המוחזקים בידי הממשלה והרשויות המקומיות בבריטניה.

בנאום לאומה הבריטית על הכלכלה, בכוונתו של בראון לציין את הקווים הכלליים של המכירות הראשוניות שעשויות להסתכם ב-3 מיליארד ליש"ט, ויכללו את מכירה של מרכז הימורים (Tote) וכן את מעבר דרדטפורד.

עוד לפני הנאום, האופוזיציה בבריטניה הביעה ביקורת על המהלך המתוכנן כשהיא טוענת כי על הממשלה לעשות הרבה יותר על מנת לצמצם את ההוצאות הציבוריות.

באפריל האחרון, שר האוצר של בריטניה, אליסטר דארלינג, אמר כי ההוצאות הממשלתיות עשויות להגיע לשיא של 175 מיליארד ליש"ט במהלך השנתיים הקרובות.

בראון אמר כי הכסף שיגוייס יתרום למימון של השקעות הון חדשות ותשלום חובות. המכירות הראשוניות יכללו גם את חלקה של הממשלה במסילת הרכבת המחברת את בריטניה לצרפת דרך הצ'אנל (Channel Tunnel) וכן את האחזקה בת 33% של הממשלה באורנקו (Urenco), קונסורציום אירופי המספק ציוד להעשרת אורניום לתעשיית האנרגיה הגרעינית. בראון הבטיח כי המכירה לא תפגע בביטחון הלאומי של בריטניה.