הסדר חוב באברות: 20 מיליון שקל לבעלי האג"ח תמורת פריסה

יו"ר אברות, אבנר גפני: "אף פעם לא צריך להיות מרוצים יותר מדי, אבל אין ספק שאלה צעדים גדולים מאוד בכיוון הנכון, אלה היעדים שראינו לנגד עינינו השנה"

"אף פעם לא צריך להיות מרוצים יותר מדי, אבל אין ספק שאלה צעדים גדולים מאוד בכיוון הנכון, אלה היעדים שראינו לנגד עינינו השנה", כך אומר יו"ר חברת אברות , אבנר גפני, על הסיכום להסדר פריסת חובות מול בעלי האג"ח, עליו דיווחה היום החברה.

"לא ביקשנו מבעלי האג"ח שיוותרו על כסף, אלא רק פריסה שונה של ההתחייבויות", מדגיש גפני.

אברות, שבשליטת הקיבוצים בארות יצחק וגבת, צפויה להוסיף סכום של כ-20 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, תמורת דחיית התשלומים.

החברה, העוסקת בציפוי צינורות ומוצרי פלדה, דיווחה כי מחזיקי האג"ח הסכימו לוותר על תשלום ריבית של כ-2 מיליון שקל אותו היא נדרשה לשלם להם עד סוף השנה. יתרת הסדרה, שכיום עומדת על כ-48 מיליון שקל, תיפרס בתשלומים רבעוניים החל מאפריל 2010 ועד אפריל 2019, כשמועד הפדיון המקורי של הסדרה תוכנן ל-2013.

בתמורה לכך תועלה הריבית על הסדרה לשיעור של 7.5% בשנה הבאה ולשיעור של 8% החל מ-2011, ובכך יגיע סך התשלומים לכ-70 מיליון שקל.

בנוסף, במסגרת ההסדר, יזרים קיבוץ בארות יצחק 5 מיליון שקל לחברה כנגד הקצאת מניות, ותאגיד הקשור לבארות יצחק יעניק לחברה הלוואה של כ-3 מיליון שקל.

לדו"חות הכספיים שפרסמה אברות במחצית השנה צירפו רואי החשבון שלה, משרד שיף-הזנפרץ, הערת "עסק חי", לאחר שהתחייבויותיה השוטפות הגיעו ל-115.2 מיליון שקל, לעומת הון עצמי של 4.5 מיליון שקל בלבד. גפני דווקא מביע אופטימיות זהירה לגבי המשך השנה ומסביר כי "החברה נמצאת בתהליך התייצבות בפעילות, והיום היא משמעותית יותר רזה מאשר לפני שנה, מה שמבטיח בסיס טוב יותר להמשך. מתחילת השנה הורדנו את היקף ההתחייבויות למערכת הבנקאית מ-72 מיליון שקל לפחות מ-20 מיליון שקל".