סקיילקס מרחיבה את היקף גיוס האג"ח לרכישת פרטנר

פרסמה מתווה מימון חדש לרכישת השליטה בחברת הסלולר ■ תימנע במשך שנתיים מביצוע השקעות ריאליות שלא בתחום התקשורת

לקראת הרחבת סדרה ד' של אג"ח סקיילקס, פרסמה היום (ד') החברה שבשליטת אילן בן-דב מצגת למשקיעים, המפרטת את המתווה החדש למימון עסקת פרטנר. המתווה החדש כולל הקטנה של המימון הבנקאי, לצד הגדלה במימון שיגוייס מהגופים המוסדיים.

אילן בן-דב, באמצעות סקיילקס , רכש 51.3% מפרטנר תמורת 5.29 מיליארד שקל, כאשר בכוונתו למכור כ-6.3% מהמניות לשותפים - בנק לאומי (4.99%), מגדל ביטוח (0.68%), ואקסלנס (0.64%, מניות שכנראה יימכרו לבנק זר) - ולהישאר עם יתרה לתשלום של 4.5 מיליארד שקל, אותה הוא מתכוון לממן על-ידי הלוואות בנקאיות, הלוואות מהמוכרת - תאגיד האצ'יסון - וגיוס אג"ח מהגופים המוסדיים.

על רקע הביקושים הגבוהים מצד הגופים המוסדיים, החליט בן-דב להגדיל כאמור את חלקם במימון העסקה. לאחר שכבר גויס סכום של כ-1.4 מיליארד שקל ב-4 סדרות אג"ח של סקיילקס, הוא מתכנן להרחיב את האג"ח מסדרה ד' ב-280 מיליון שקל נוספים, וזאת במטרה לפרוס את החזר החוב לטווח זמן ארוך יותר. בהתאם לביקושים שיוזרמו סקיילקס צפויה להגדיל את היקף הגיוס בכ-15% נוספים. תשקיף לגיוס האג"ח פורסם היום, והמכרז הציבורי צפוי להיפתח מחר.

בהתאם לתשקיף, האג"ח שיונפקו יהיו צמודות מדד, במח"מ של 4.1 שנים ובריבית מקסימלית של 6.2%. האג"ח ייפרעו ב-4 תשלומים שנתיים בשנים 2012-2015 והביטחונות להן יהיו מניות פרטנר.

מסר מרגיע למחזיקי האג"ח

סקיילקס בחרה גם להעביר מסר מרגיע למחזיקי האג"ח. החברה ציינה במצגת כי היא מתחייבת לחלק דיבידנדים רק מתוך הרווחים הראויים לחלוקה שייצברו בארבעת הרבעונים שלפני מועד החלוקה. כמו כן הבטיחה סקיילקס, כי בשנתיים שלאחר הרחבת הסדרה היא לא תבצע השקעות ריאליות מהותיות שלא בתחום התקשורת.

חלקם של הבנקים במימון העסקה קטן כאמור. המימון הבנקאי שיעמידו בנק לאומי ובנק מזרחי-טפחות הסתכם עד כה ב-1.3 מיליארד שקל, ולפי המתווה החדש הוא ירד ל-800 מיליון שקל. גם רכיב ההון העצמי שתעמיד סקיילקס קטן מ-926 מיליון שקל ל-690 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון השני עמד הונה העצמי של סקיילקס על כ-1.15 מיליארד שקל. באשר לרכיב האג"ח להמרה, היקפו יעמוד על 100 מיליון שקל, ולא 200 מיליון שקל כפי שפורט במתווה הקודם.

באשר לשירות החוב, נזכיר כי נקבע שהבנקים המלווים יקבלו עדיפות בחלוקת דיבידנד מפרטנר, כולל דיבידנד מיוחד. בכוונת סקיילקס להקטין את ההון של פרטנר על ידי חלוקת דיבידנד מיוחד וחד פעמי של כ-1.4 מיליארד שקל, מתוכו כ-670 מיליון שקל הם חלקה של סקיילקס. נציין עוד כי לבנקים יש קדימות גם במקרה בו תמכור סקיילקס מניות לא משועבדות, כאשר תמורתן תשמש גם היא לפירעון ההלוואות. החוב הבנקאי אמור להיפרע עד אפריל 2011.

חלקה של פרטנר בשירות החוב מתבסס על הערכת קצב רווחיות של 1.2 מיליארד שקל (לעומת 1.1 מיליארד שקל במתווה הקודם), כך שהתזרים הצפוי ממנה יעמוד על כ-500 מיליון שקל. המתווה באשר לשירות החוב מניח כי סקיילקס תשמור על רווחיות של 120 מיליון שקל בשנה, כאשר היא תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד של 100 מיליון שקל בשנה, או 50 מיליון שקל ללא הפחתת ההון בפרטנר.

סקיילקס מציינת עוד במצגת, כי מבין האישורים הרגולטוריים הנדרשים לעסקה נותר לקבל רק עוד את אישור משרד התקשורת. את אישור רשות ההגבלים העסקיים קיבלה החברה בסוף חודש ספטמבר, והוא הותנה במכירת דינמיקה סלולר, רשת קמעונאות סלולארית של סלקום. סקיילקס מציינת במצגת כי דינמיקה תפסיק לתת שירותים לסלקום בסוף יוני 2010.