הפעילות של גזית גלוב בסקנדינביה משתפרת; שווי הנכסים עלה

סיטיקון, המרכזת את פעילותה של גזית גלוב בסקנדינביה, הרוויחה ברבעון השלישי 15 מיליון אירו ■ החברה תפתח בקרוב את 2 מרכזי הקניות הגדולים שלה בשטוקהולם וטאלין

סיטיקון , חברה בת של גזית גלוב (48%), מרגישה את השינוי הכלכלי באוויר. החברה פרסמה את דו"חות הרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי היא רשמה שיפור במרבית הסעיפים, ובכללם בהכנסות. בדמי השכירות וגם בשווי ההוגן של הנכסים. סיטיקון פעילה בתחום הנדל"ן המניב בסקנדינביה ובמדינות הבלטיות ומרכזת את פעילותה של גזית גלוב באזור זה. מניות החברה נסחרות בבורסת הלסינקי שבפינלנד.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-45.9 מיליון אירו, עלייה של 0.6% מהרבעון השני וצמיחה של 2.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מתוך הכנסות אלה רשמה החברה הכנסות של 32.5 מיליון אירו בדמי השכירות, עלייה של 4.8% לעומת הרבעון המקביל. זאת, למרות שדמי השכירות ירדו בממוצע ב-0.9%. שיעור התפוסה נותר יציב ועמד על 94.7% לעומת 95.6% ברבעון המקביל אשתקד ו-94.8% ברבעון הקודם. התשואה מהשכרת נכסים עמדה ברבעון השלישי על 6%, לעומת 6.1% ברבעון הקודם ו-5.6% ברבעון המקביל. בכלל, נכון לסוף הרבעון היו לסיטיקון 4,033 נכסים מושכרים עם אורך חוזה ממוצע של 3 שנים.

סיטיקון הרוויחה 15.6 מיליון אירו (לפני מסים) ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 59.3 מיליון אירו ברבעון הקודם והפסד של 10.7 מיליון אירו ברבעון המקביל. החברה רשמה גם רווח תפעולי של 27.4 מיליון אירו, לעומת הפסד תפעולי של 44.1 מיליון אירו ברבעון הקודם ורווח תפעולי זעיר של 1.1 מיליון אירו ברבעון המקביל.

"2 הפרויקטים הגדולים מתקדמים כמתוכנן"

בעקבות ההתאוששות הכלכלית, נרשמה עלייה קלה בשווי ההוגן של נכסי סיטיקון. השווי ההוגן של הנכסים הסתכם ב-2.16 מיליארד אירו, לעומת 2.1 מיליארד אירו ברבעון המקביל. החברה הפחיתה 1.2 מיליון אירו משווי נכסיה ברבעון השלישי, שיפור ניכר לעומת הפחתה של 26 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד.

"2 הפרויקטים הגדולים ביותר של סיטיקון, מרכז הקניות Liljeholmstorget בשטוקהולם ומרכז הקניות Rocca al Mare בטאלין מתקדמים כמתוכנן", אמר מנכ"ל החברה, פטרי אולקינורה. "הפתיחה של מרכז הקניות Liljeholmstorget תתקיים ב-22 באוקטובר ופרויקט Rocca al Mare יושלם בנובמבר. שני מרכזי הקניות הללו הושכרו כבר כמעט במלואם ופתיחתם תחזק את ההכנסות משכירויות של סיטיקון ואת תזרים המזומנים שלה".

בהתייחסו למצב הכלכלי, אמר מנכ"ל החברה כי גם ברבעון השלישי המשיכו התנאים הכלכליים להיות "מאתגרים", אולם הוא ציין לטובה את השיפור במדדי אמון הצרכנים בשבדיה ופינלנד, העלייה במכירות הקמעונאיות מהקיץ האחרון בשבדיה ומהאביב בפינלנד. לדבריו, רק מדינות הבלטיות מפגרות מאחור והמכירות הקמעונאיות שם ממשיכות לרדת.